Problemy sieci Lidl. Sprawie przygląda się UOKiK

Kilka dni temu Lidl wycofał się z promocji dotyczącej zwrotu zakupionego towaru. Firma tłumaczyła się tym, że sytuacja została wykorzystana przez klientów ponad miarę. Teraz sprawie przygląda się UOKIK.

Aktualizacja: 10.11.2016 16:51 Publikacja: 10.11.2016 16:47

Problemy sieci Lidl. Sprawie przygląda się UOKiK

Foto: Bloomberg

Sieć przez kilka dni prowadziła akcję promocyjną pod hasłem: "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla! Absolutna satysfakcja lub zwrot pieniędzy". Każdy klient, który nie był zadowolony ze swojego zakupu, mógł za okazaniem paragonu oraz opakowania po danym produkcie dokonać zwrotu. W regulaminie promocji zawarto zapis: "Dokonując zwrotu produktu marki Lidl Klient zobowiązany jest przedstawić: II. Opakowanie zwracanego produktu marki Lidl, przy czym jego zawartość może być w stanie nienaruszonym lub częściowo zużytym, bądź zużytym."

"Sprytni" klienci potraktowali promocję dosłownie i zwracali właściwie wszystko. Na stronie firmowej Lidla na Facebooku klienci opowiadali o nieprzyjemnych sytuacjach, których byli świadkami. "Stanąłem w kolejce, a na taśmie przede mną ktoś chyba wysypał zawartość kilkudniowego kosza na śmieci – pudełko po kurczaku z wyciekającymi resztkami płynu, słoik ze zjełczałymi resztkami majonezu, torba po mrożonkach czy karton po soku. Wszystko śmierdziało dokładnie tak jak śmierdzą śmieci." - pisał jeden z nich. Czytaj także: Promocja, która stała się koszmarem Lidla

Promocja, która miała potrwać do końca tego miesiąca, została zakończona 8 listopada. Lidl wydal komunikat, w którym napisano: "Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom." Czytaj więcej na ten temat

Według ostatniego punktu regulaminu promocji dotyczącego zasad zwrotu, klienci musieli być poinformowani o wszelkich zmianach związanych z promocją z 7-dniowym wyprzedzeniem. Lidl natomiast wycofał się z niej z dnia na dzień.

Sprawie przygląda się teraz UOKiK. Rzecznik prasowy oświadczył, że urząd na bieżąco analizuje otrzymane sygnały, a jeśli znajdą się "podstawy do podjęcia działań administracyjnych" UOKiK na pewno o tym poinformuje.

Sieć przez kilka dni prowadziła akcję promocyjną pod hasłem: "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla! Absolutna satysfakcja lub zwrot pieniędzy". Każdy klient, który nie był zadowolony ze swojego zakupu, mógł za okazaniem paragonu oraz opakowania po danym produkcie dokonać zwrotu. W regulaminie promocji zawarto zapis: "Dokonując zwrotu produktu marki Lidl Klient zobowiązany jest przedstawić: II. Opakowanie zwracanego produktu marki Lidl, przy czym jego zawartość może być w stanie nienaruszonym lub częściowo zużytym, bądź zużytym."

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Nowa Skoda Kodiaq. Liczą się konie mechaniczne czy design?
Tu i Teraz
Nowa Skoda Superb. Komfort w parze z technologią
Kraj
Zmiana czasu na zimowy: Kiedy wypada w 2024? Czy to już dziś?
Kraj
Kiedy wypada pierwszy dzień jesieni 2024? To zależy, czy chodzi o astronomiczną, czy kalendarzową
Kraj
Zmęczony, pijany czy agresywny? Kulisy zatrzymania ukraińskiego boksera i jego znajomego