Aktualizacja: 06.08.2018 06:55 Publikacja: 05.08.2018 21:00
Foto: Adobe Stock
Za zrealizowanie inwestycji Włosi mieli otrzymać 727 mln zł. W końcu ub. tygodnia poinformowali, że rezygnują, bo od przedstawienia oferty do wyznaczonego przez miasto dnia podpisania kontraktu upłynęły prawie 2 lata. W tym czasie wzrosły koszty, które nie są waloryzowane. Do tego doszło ryzyko wydłużania się procedur związanych z rozliczaniem dodatkowych robót, trudności ze znalezieniem pracowników i zakupem materiałów budowlanych.
Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz zapowiedział w czwartek, że Astaldi straci 10 mln zł, które wpłaciło jako wadium w przetargu. Miasto w najbliższych dniach zaprosi do podpisania umowy konsorcjum dwóch spółek Porr oraz firm Gulermak i Energopol Szczecin. W przetargu złożyły drugą najkorzystniejszą ofertę wartą 793,2 mln zł. Nie można jednak wykluczyć, że i te firmy zrezygnują z coraz bardziej ryzykownego przedsięwzięcia. Od zakończenia przetargu sytuacja na rynku budowlanym radykalnie się zmieniła. Zaoferowana wcześniej kwota może nie wystarczyć na wybudowanie tunelu.
Branża budowlana domaga się szlabanu dla firm azjatyckich startujących w miliardowej wartości przetargach na budowę dróg. Rząd przygotowuje w tej sprawie zmiany w przepisach.
Podobnie jak przy każdym wyjeździe poza granice kraju, również zimą warto pamiętać o zapewnieniu sobie i naszym najbliższym ochrony, jaką daje właściwa polisa ubezpieczeniowa na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.
Grupa analizuje możliwość wystąpienia o wypłatę odszkodowania z ubezpieczenia w związku ze stratami na niemieckim kontrakcie fabryki drewnianych modułów.
Stabilizacja grupy za nami. Moją rolą jest zbudowanie na tym fundamencie trampoliny do odbicia rozumianego jako zwiększanie przychodów i przede wszystkim poprawę rentowności – mówi Andrzej Sterczyński, prezes Grupy Unibep.
Długofalowe planowanie i nowe mechanizmy finansowania mają uniezależnić budownictwo infrastrukturalne od wahań związanych z unijnymi budżetami. Czy deklaracje Ministerstwa Infrastruktury zniosą próbę czasu?
Mimo trudnego otoczenia grupa zgromadziła największy portfel zamówień z rynku budowlanego. Wartość sięga 18 mld zł – i to bez megakontraktu Rail Baltica.
Od 1 stycznia 2025 r. obowiązuje nowa definicja budynku i budowli. Do końca marca trzeba wypełnić deklarację podatkową. To prawdziwa rewolucja w podatku od nieruchomości. Podczas webinaru "Rzeczpospolitej" eksperci wyjaśnili zmiany.
Grupa analizuje możliwość wystąpienia o wypłatę odszkodowania z ubezpieczenia w związku ze stratami na niemieckim kontrakcie fabryki drewnianych modułów.
Długofalowe planowanie i nowe mechanizmy finansowania mają uniezależnić budownictwo infrastrukturalne od wahań związanych z unijnymi budżetami. Czy deklaracje Ministerstwa Infrastruktury zniosą próbę czasu?
Do 100 milionów złotych ma kosztować nowa hala wystawowa Targów Kielce. Za budowę i projekt będzie odpowiadała firma Strabag.
Uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę i rozpoczęcie robót nie gwarantuje deweloperowi spokoju, gdyż może nastąpić wszczęcie postępowania wznowieniowego lub o stwierdzenie nieważności. Trzeba uwzględnić takie ryzyko.
Produkcja budowlano-montażowa w grudniu 2024 r. spadła o 8 proc. rok do roku – podał w czwartek GUS. Ekonomiści ankietowani przez „Rzeczpospolitą” i „Parkiet” byli nawet mniej optymistyczni, średnia ich prognoz wynosiła -11,8 proc.
W grudniu mocno skurczyła się liczba mieszkań w nowych projektach deweloperskich. Pozwoleń firmy uzyskały jednak wciąż dużo.
Większy budżet na budownictwo społeczne i jawne ceny mieszkań deweloperskich – to nie ruchy Ministerstwa Rozwoju i Technologii, tylko posłów Polski 2050.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas