Dobra paczka, tania paczka

Polacy chcą tańszych listów i paczek. W zamian są skłonni zrezygnować z udogodnień wdrażanych przez operatorów pocztowych. Ale cenniki nie spadną.

Aktualizacja: 25.08.2017 07:11 Publikacja: 24.08.2017 20:38

Dobra paczka, tania paczka

Foto: 123RF

Choć terminowość w dostarczaniu przesyłek to kluczowe kryterium działalności firm pocztowo-kurierskich (KEP), to – jak wynika z badań Urzędu Komunikacji Elektronicznej – konsumenci wcale nie przywiązują do niej wagi. Dla nich najważniejsza jest cena (tak uważa 95 proc. konsumentów). A ta – ich zdaniem – jest zbyt wysoka. Według najnowszych danych UKE ponad 14 proc. klientów instytucjonalnych, którzy uznali terminowość doręczania przesyłek za ważną, byłoby skłonnych z niej zrezygnować na rzecz niskich cen.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Wydłużone terminy płatności wciąż królują na rynku
Biznes
Czy chińskie produkty zaleją unijny rynek? Pekin i Waszyngton chcą negocjować
Biznes
Administracja publiczna weszła w erę AI? Są przeszkody
Biznes
Benefity jutra na miarę dzisiejszych wyzwań
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Cyfrowy Polsat mniej wyda na energetykę. Plus i Netia nie nadążają za inflacją