Dobra paczka, tania paczka

Polacy chcą tańszych listów i paczek. W zamian są skłonni zrezygnować z udogodnień wdrażanych przez operatorów pocztowych. Ale cenniki nie spadną.

Aktualizacja: 25.08.2017 07:11 Publikacja: 24.08.2017 20:38

Dobra paczka, tania paczka

Foto: 123RF

Choć terminowość w dostarczaniu przesyłek to kluczowe kryterium działalności firm pocztowo-kurierskich (KEP), to – jak wynika z badań Urzędu Komunikacji Elektronicznej – konsumenci wcale nie przywiązują do niej wagi. Dla nich najważniejsza jest cena (tak uważa 95 proc. konsumentów). A ta – ich zdaniem – jest zbyt wysoka. Według najnowszych danych UKE ponad 14 proc. klientów instytucjonalnych, którzy uznali terminowość doręczania przesyłek za ważną, byłoby skłonnych z niej zrezygnować na rzecz niskich cen.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Czołgi zamiast samochodów. Volkswagen rozważa sprzedaż nieczynnych zakładów
Biznes
Zakład Hodowli Świń Kima produkuje pociski dla Putina
Biznes
Hołd miliarderów dla Trumpa się nie opłacił. Rekordowe spadki akcji big techów
Biznes
USA wznawia pomoc wojskową dla Ukrainy. Cła dla Kanady rosną. Embraer ma plan na Polskę
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Problemy Tesli i Muska, podatek cyfrowy od big tech-ów, czy Trump spotka się z Xi Jinpingiem?