Aktualizacja: 24.06.2018 11:40 Publikacja: 24.06.2018 09:12
Foto: AFP
- Poważnie rozważamy sprawę odszkodowań od byłych członków dyrekcji i nie są to tylko słowa. Kiedy tylko poznamy wyniki śledztw, podejmiemy decyzję — powiedział przedstawicieli Dolnej Saksonii, akcjonariusza Volkswagena.
Grupa ta twierdzi od lat, że jedynie szefowie średniego szczebla wiedzieli o oszustwie, ale władze amerykańskie wszczęły w tym roku postępowanie karne wobec Winterkorna. Prokuratura w Monachium rozszerzyła kilka dni temu swoje śledztwo o markę Audi podejrzewając prezesa Ruperta Stadlera o oszustwo, kłamliwą reklamę i udział we wprowadzaniu na europejski rynek samochodów z nielegalnym oprogramowaniem. Stadler trafił do aresztu, bo istniały obawy, że będzie utrudniać śledztwo, rada nadzorcza zawiesiła go i mianowała p. o. prezesa Brama Schota.
Jest czwartek, 30 stycznia, na codzienny podcast "Twój Biznes" zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś w programie analizujemy nowe plany Komisji Europejskiej dotyczące konkurencyjności, nadchodzące cła na rosyjskie i białoruskie nawozy oraz sytuację na giełdzie, gdzie spółki handlowe notują dobre wyniki. Na zakończenie przyjrzymy się niecodziennej decyzji Narodowego Banku Czech, który chce, by Bitcoin stanowił część jego rezerw.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Kontrolerzy sprawdzą funkcjonujący system ochrony zdrowia w zakresie farmacji, w tym ewentualne nieprawidłowości dotyczące zmniejszenia liczby aptek i pogorszenia dostępu do leków dla pacjentów.
W 2024 r. Airbus podpisał umowy na sprzedaż 12 śmigłowców H225M, czyli caracali, których Polska, zgodnie z zapowiedzią Antoniego Macierewicza, ostatecznie nie kupiła. Już w tym roku koncern sprzedał kolejnych 12 sztuk. Te statki mogły być montowane w Łodzi.
Rosyjski automat AK-15 dostał drugie życie. Dwie nowe modyfikacje mają odpowiadać „wymogom nowoczesnej walki”. Objęty sankcjami koncern Kałasznikow chwali się też rekordowym eksportem. Nie publikuje jednak żadnych danych finansowych, które by to potwierdzały.
Jest środa, 29 stycznia – na codzienny podcast "Rzeczpospolitej" o gospodarce "Twój Biznes" zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś przyjrzymy się kontrowersjom wokół chińskiej AI, dynamicznemu wzrostowi rynku luksusowych aut w Polsce, roli Turcji w europejskiej energetyce oraz przyszłości spółek skarbu państwa na giełdzie.
Aby spokojnie spędzać czas wolny od zajęć, warto pamiętać o dobrym przygotowaniu do wyjazdu – w tym o odpowiednim ubezpieczeniu.
Volkswagen niedawno potwierdził, że druga generacja popularnego modelu T-Roc będzie ostatnim nowym samochodem tej firmy wyposażonym w silnik spalinowy. Teraz wyciekły pierwsze zdjęcia nowego T-Roca.
Mimo że plany zamknięcia fabryk Volkswagena na razie nie wchodzą w grę, najwyraźniej znalazł się nabywca, który jest chętny do wykupienia nierentownych lokalizacji. Według doniesień niemieckich mediów chińscy producenci samochodów są zainteresowani przejęciem zakładów produkcyjnych.
Dwóch menedżerów pracujących dla Volkswagena chce dochodzić przed niemieckim sądem roszczeń o odszkodowanie na kwotę 7,5 mln euro (ok. 32 mln zł). Wszystko przez rzekome naciski po zgłoszeniu przez nich nieprawidłowości, którym Volkswagen zaprzecza.
Po pięciu intensywnych dniach negocjacji zbiorowych między zarządem firmy a związkami zawodowymi IG Metall Volkswagen zaakceptował plan działania, który ma obowiązywać do 2030 r. Według niego żadna z fabryk nie zostanie zamknięta, ale nastąpi masowa redukcja zatrudnienia.
Coraz częściej eksperci i obserwatorzy branży motoryzacyjnej przewiduje upadek niemieckiego przemysłu samochodowego, który może pociągnąć za sobą również inne kraje. Sprawdzamy kondycje dwóch największych koncernów motoryzacyjnych Europy - Grupę Volkswagen oraz koncern Stellantis.
Według wewnętrznego raportu Volkswagen Samochody Użytkowe rozważa przeniesienie produkcji elektrycznego modelu ID. Buzz z głównej fabryki w Hanowerze do polskiej fabryki w Poznaniu. Według „Hannoversche Allgemeine” potwierdzono to podczas wewnętrznego spotkania roboczego.
Po tym, jak zarząd Volkswagena ujawnił plany zamknięcia trzech fabryk w Niemczech, załogi rozpoczęły protest. Zarząd tłumaczy, że nie ma innego wyjścia. Związkowcy są przekonani, że ma.
Volkswagen ID.7 z zasięgiem ponad 700 km, Audi e-tron GT z mocą ładowania 320 kW, do tego po raz pierwszy w Polsce nowa elektryczna Cupra Tavascan i najmocniejszy w historii Bulli, czyli ID.Buzz GTX. Grupa Volkswagen nie zwalnia w elektromobilności i przełamuje kolejne bariery. Najlepszą okazją do prezentacji swoich nowości, a także nakreślenia wizji przyszłości był Kongres Nowej Mobilności w Łodzi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas