Zaczęło się od Ryanaira, który nie poleci do stolicy Jordanii Ammanu z Modlina, Krakowa i Poznania. Linia tłumaczy tę decyzję względami operacyjnymi i obawami o bezpieczeństwo. Te względy operacyjne, to gwałtownie spadający popyt na takie podróże.
Węgierski niskokosztowy Wizz Air nie poleci, od 1 grudnia przynajmniej do połowy stycznia 2024 ani do Ammanu, ani do Akaby – kurortu nad Zatoką Akaba. 27 października w egipską Tabę, znajdującą się tuż obok izraelskiego Ejlatu i jordańskiej Akaby, trafiła rakieta Hamasu. Stało się oczywiste, że wakacje w takim miejscu, przy przedłużającym się konflikcie, przestały być bezpieczne. Połączenia lotnicze z Katowic miały wystartować w piątek, 13 grudnia. Wizz Air planuje obecnie inaugurację lotów z podkatowickiego portu lotniczego na 17 stycznia 2024 roku. Po kłopotach z uwięzionymi samolotami po wybuchu wojny w Ukrainie, Węgrzy zrobili się wyjątkowo ostrożni. W swoich przyszłych planach loty do Jordanii ma także LOT, jak wynika to ze strategii ogłoszonej 5 października. To w Bliskim Wschodzie polski przewoźnik widział potencjalne źródło pasażerów przesiadkowych.