Royal Unibrew łączy się z Van Purem

Royal Unibrew i Van Pur połączą się. Nowy podmiot będzie miał 8 proc. rynku. Dzięki fuzji będzie mógł skuteczniej konkurować z czołową trójką wytwórców piwa

Publikacja: 03.12.2010 13:38

Royal Unibrew łączy się z Van Purem

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier

Powstaje silna grupa prowadząca pięć browarów i dysponująca takimi markami jak Łomża, Karpackie, Van Pur, Faxe, Cooler czy Brok. Łączne zdolności produkcyjne nowej firmy sięgną 3,4-3,6 mln hektolitrów rocznie i będą mogły zaspokoić nawet do 10 proc. krajowego popytu na piwo.

- Nowa spółka będzie nosiła nazwę Van Pur Łomża Browary – mówi Beata Pawłowska, dotychczasowa dyrektor generalna Royal Unibrew Polska, która stanie na czele nowego podmiotu. Dodaje, że łączą się dwie silne i zdrowe firmy. – Dlatego wierzymy, że jeden plus jeden da więcej niż dwa – mówi.

Rozliczenie transakcji będzie bezgotówkowe. Nowy podmiot będzie spółką, w której obejmą udziały dotychczasowi akcjonariusze Van Pur (80 proc.) i Royal Unibrew (20 proc.). Spodziewana sprzedaż połączonej firmy sięgnie pół miliarda złotych.

Władze spółek podkreślają, że bardzo ważnym czynnikiem jest wzajemne uzupełnianie się Van Pur i Royal Unibrew. Pierwszy dotąd stawiał na produkcję popularnych piw, także regionalnych oraz marek prywatnych, a drugi – na marki regionalne, w tym premium oraz piwa smakowe. Dysponuje też marką międzynarodową – Faxe.

Decyzja o połączeniu sił podyktowana była przede wszystkim chęcią zbudowania silnej grupy, zdolnej do skuteczniejszego konkurowania z czołową trójką wytwórców piwa na polskim rynku (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg).

Połączony podmiot zamierza utrzymać i rozwijać wszystkie pięć browarów. – Istnieje możliwość ich rozbudowy – mówi Pawłowska. Nie wyklucza dalszej konsolidacji rynku, ale podkreśla, że na razie priorytetem jest rozwój organiczny.

Powstaje silna grupa prowadząca pięć browarów i dysponująca takimi markami jak Łomża, Karpackie, Van Pur, Faxe, Cooler czy Brok. Łączne zdolności produkcyjne nowej firmy sięgną 3,4-3,6 mln hektolitrów rocznie i będą mogły zaspokoić nawet do 10 proc. krajowego popytu na piwo.

- Nowa spółka będzie nosiła nazwę Van Pur Łomża Browary – mówi Beata Pawłowska, dotychczasowa dyrektor generalna Royal Unibrew Polska, która stanie na czele nowego podmiotu. Dodaje, że łączą się dwie silne i zdrowe firmy. – Dlatego wierzymy, że jeden plus jeden da więcej niż dwa – mówi.

Biznes
Polskie firmy wchodzą na rynek USA. Czy wprowadzenie ceł im zaszkodzi?
Biznes
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Biznes
Wygodniej i łatwiej wynająć, niż kupić
Biznes
Ministerstwo Obrony kupuje polskie satelity od Creotechu
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Biznes
Ataki dezinformacyjne to problem spółek, ale też całego rynku i państwa
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku