Powstaje silna grupa prowadząca pięć browarów i dysponująca takimi markami jak Łomża, Karpackie, Van Pur, Faxe, Cooler czy Brok. Łączne zdolności produkcyjne nowej firmy sięgną 3,4-3,6 mln hektolitrów rocznie i będą mogły zaspokoić nawet do 10 proc. krajowego popytu na piwo.
- Nowa spółka będzie nosiła nazwę Van Pur Łomża Browary – mówi Beata Pawłowska, dotychczasowa dyrektor generalna Royal Unibrew Polska, która stanie na czele nowego podmiotu. Dodaje, że łączą się dwie silne i zdrowe firmy. – Dlatego wierzymy, że jeden plus jeden da więcej niż dwa – mówi.
Rozliczenie transakcji będzie bezgotówkowe. Nowy podmiot będzie spółką, w której obejmą udziały dotychczasowi akcjonariusze Van Pur (80 proc.) i Royal Unibrew (20 proc.). Spodziewana sprzedaż połączonej firmy sięgnie pół miliarda złotych.
Władze spółek podkreślają, że bardzo ważnym czynnikiem jest wzajemne uzupełnianie się Van Pur i Royal Unibrew. Pierwszy dotąd stawiał na produkcję popularnych piw, także regionalnych oraz marek prywatnych, a drugi – na marki regionalne, w tym premium oraz piwa smakowe. Dysponuje też marką międzynarodową – Faxe.
Decyzja o połączeniu sił podyktowana była przede wszystkim chęcią zbudowania silnej grupy, zdolnej do skuteczniejszego konkurowania z czołową trójką wytwórców piwa na polskim rynku (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg).