Oferta, która goni wydarzenia

Najchętniej kupowaną książką o tematyce ekonomicznej w mijającym półroczu była „Winning znaczy zwyciężać” Jacka Welcha i Suzy Welch, wydana przez Studio Emka

Aktualizacja: 08.12.2008 08:24 Publikacja: 08.12.2008 01:26

Oferta, która goni wydarzenia

Foto: Rzeczpospolita

Autor, człowiek-legenda, dzięki któremu firma General Electric osiągnęła współczesną wielkość i znaczenie, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat roli przywództwa w zarządzaniu.

Książka napisana lekko i dowcipnie otwiera naszą listę bestsellerów ekonomicznych, którą przygotowaliśmy na podstawie wyników sprzedaży w księgarniach sieci EMPiK w całej Polsce. W pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych książek znajduje się także druga pozycja tej pary autorów „Winning – odpowiedzi”. Po wydaniu pierwszej książki Welchowie otrzymali tysiące pytań zarówno od studentów, jak i doświadczonych menedżerów oraz wybitnych szefów znanych korporacji i koncernów. Ich tematyka dotyczyła biznesu i kariery zawodowej, a także przywództwa, globalnej konkurencji czy spraw życiowych – jak np. radzić sobie z bezkompromisowym szefem.

Nasza tegoroczna lista potwierdza wcześniejsze obserwacje, że nadal najbardziej poszukiwanymi książkami są, oprócz podręczników, poradniki i publikacje odnoszące się do współczesnych wydarzeń. Kryzys finansowy, który w ostatnich miesiącach, z Ameryki błyskawicznie rozlał się po całym świecie, sprawił, że tematyka publikacji z drugiego półrocza 2008 r. często mija się z zapotrzebowaniem czytelników. Są wśród nich i tacy, którzy na giełdzie czy w funduszach potracili nawet duże pieniądze. Czy zechcą czytać, jak być aktywnym na rynku, jak inwestować z zyskiem, jak nie dać się konkurencji i wprowadzać klienta w trans kupowania. Można powiedzieć, że oferta wydawnictw goni wydarzenia. W tym dodatku prezentujemy dwie pozycje, w których można szukać wyjaśnień na temat obecnego kryzysu. Są to „Oswoić bessę, czyli inwestowanie na rynku niedźwiedzia” autorstwa Kenneth E. Littre oraz „Nowy paradygmat rynków finansowych” Deorge Sorosa.

[ramka][b]Konkurs MagPress[/b]

Najlepsze książki ekonomiczne roku akademickiego 2007/2008. Konkurs przeprowadzono z okazji Targów Wydawnictw Ekonomicznych 2008, które odbyły się w listopadzie br. w SGH. Do konkursu zgłoszono 41 pozycji w czterech kategoriach. Nagrodzone zostały:

[b]w kategorii ekonomia:[/b] „Statystyczna analiza dobrobytu ekonomicznego gospodarstw domowych”, Zofia Rusnak, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,

[b]finanse i bankowość:[/b] „Finanse międzynarodowe. Zarys problematyki”, Karol Lutkowski, Wydawnictwo Naukowe PWN,

[b]zarządzanie i marketing:[/b] „Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki”, Andrzej K. Koźmiński oraz Dariusz Jemielniak, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne w Warszawie,

[b]wyróżnienie w kategorii technologie informacyjne:[/b] „Implementacja zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego w przedsiębiorstwie”, Zbigniew Pastuszak, Placet.

—źródło MagPress[/ramka]

Autor, człowiek-legenda, dzięki któremu firma General Electric osiągnęła współczesną wielkość i znaczenie, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat roli przywództwa w zarządzaniu.

Książka napisana lekko i dowcipnie otwiera naszą listę bestsellerów ekonomicznych, którą przygotowaliśmy na podstawie wyników sprzedaży w księgarniach sieci EMPiK w całej Polsce. W pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych książek znajduje się także druga pozycja tej pary autorów „Winning – odpowiedzi”. Po wydaniu pierwszej książki Welchowie otrzymali tysiące pytań zarówno od studentów, jak i doświadczonych menedżerów oraz wybitnych szefów znanych korporacji i koncernów. Ich tematyka dotyczyła biznesu i kariery zawodowej, a także przywództwa, globalnej konkurencji czy spraw życiowych – jak np. radzić sobie z bezkompromisowym szefem.

Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Ekonomia
Polska prezydencja to szansa, by zostać usłyszanym
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje