Oferta, która goni wydarzenia

Najchętniej kupowaną książką o tematyce ekonomicznej w mijającym półroczu była „Winning znaczy zwyciężać” Jacka Welcha i Suzy Welch, wydana przez Studio Emka

Aktualizacja: 08.12.2008 08:24 Publikacja: 08.12.2008 01:26

Oferta, która goni wydarzenia

Foto: Rzeczpospolita

Autor, człowiek-legenda, dzięki któremu firma General Electric osiągnęła współczesną wielkość i znaczenie, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat roli przywództwa w zarządzaniu.

Książka napisana lekko i dowcipnie otwiera naszą listę bestsellerów ekonomicznych, którą przygotowaliśmy na podstawie wyników sprzedaży w księgarniach sieci EMPiK w całej Polsce. W pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych książek znajduje się także druga pozycja tej pary autorów „Winning – odpowiedzi”. Po wydaniu pierwszej książki Welchowie otrzymali tysiące pytań zarówno od studentów, jak i doświadczonych menedżerów oraz wybitnych szefów znanych korporacji i koncernów. Ich tematyka dotyczyła biznesu i kariery zawodowej, a także przywództwa, globalnej konkurencji czy spraw życiowych – jak np. radzić sobie z bezkompromisowym szefem.

Nasza tegoroczna lista potwierdza wcześniejsze obserwacje, że nadal najbardziej poszukiwanymi książkami są, oprócz podręczników, poradniki i publikacje odnoszące się do współczesnych wydarzeń. Kryzys finansowy, który w ostatnich miesiącach, z Ameryki błyskawicznie rozlał się po całym świecie, sprawił, że tematyka publikacji z drugiego półrocza 2008 r. często mija się z zapotrzebowaniem czytelników. Są wśród nich i tacy, którzy na giełdzie czy w funduszach potracili nawet duże pieniądze. Czy zechcą czytać, jak być aktywnym na rynku, jak inwestować z zyskiem, jak nie dać się konkurencji i wprowadzać klienta w trans kupowania. Można powiedzieć, że oferta wydawnictw goni wydarzenia. W tym dodatku prezentujemy dwie pozycje, w których można szukać wyjaśnień na temat obecnego kryzysu. Są to „Oswoić bessę, czyli inwestowanie na rynku niedźwiedzia” autorstwa Kenneth E. Littre oraz „Nowy paradygmat rynków finansowych” Deorge Sorosa.

[ramka][b]Konkurs MagPress[/b]

Najlepsze książki ekonomiczne roku akademickiego 2007/2008. Konkurs przeprowadzono z okazji Targów Wydawnictw Ekonomicznych 2008, które odbyły się w listopadzie br. w SGH. Do konkursu zgłoszono 41 pozycji w czterech kategoriach. Nagrodzone zostały:

[b]w kategorii ekonomia:[/b] „Statystyczna analiza dobrobytu ekonomicznego gospodarstw domowych”, Zofia Rusnak, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,

[b]finanse i bankowość:[/b] „Finanse międzynarodowe. Zarys problematyki”, Karol Lutkowski, Wydawnictwo Naukowe PWN,

[b]zarządzanie i marketing:[/b] „Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki”, Andrzej K. Koźmiński oraz Dariusz Jemielniak, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne w Warszawie,

[b]wyróżnienie w kategorii technologie informacyjne:[/b] „Implementacja zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego w przedsiębiorstwie”, Zbigniew Pastuszak, Placet.

—źródło MagPress[/ramka]

Autor, człowiek-legenda, dzięki któremu firma General Electric osiągnęła współczesną wielkość i znaczenie, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat roli przywództwa w zarządzaniu.

Książka napisana lekko i dowcipnie otwiera naszą listę bestsellerów ekonomicznych, którą przygotowaliśmy na podstawie wyników sprzedaży w księgarniach sieci EMPiK w całej Polsce. W pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych książek znajduje się także druga pozycja tej pary autorów „Winning – odpowiedzi”. Po wydaniu pierwszej książki Welchowie otrzymali tysiące pytań zarówno od studentów, jak i doświadczonych menedżerów oraz wybitnych szefów znanych korporacji i koncernów. Ich tematyka dotyczyła biznesu i kariery zawodowej, a także przywództwa, globalnej konkurencji czy spraw życiowych – jak np. radzić sobie z bezkompromisowym szefem.

Ekonomia
Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag Polska: Jest optymizm, ale i wiele wyzwań
Ekonomia
Pogrom byków na GPW. Gdzie jesteś św. Mikołaju?
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku