Treść umowy o zamówienie publiczne - jakie są ograniczenia

Zamawiający nie ma dowolności w formułowaniu treści umowy o zamówienie. Ograniczenia wynikają z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

Publikacja: 13.02.2018 05:40

Treść umowy o zamówienie publiczne - jakie są ograniczenia

Foto: AdobeStock

Zgodnie z art. 139 ustawy Prawo zamówien publicznych (dalej ustawy Pzp), do umów w sprawach zamówień publicznych stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy Pzp nie stanowią inaczej. Zatem umowy o zamówienie publiczne, które co do zasady podlegają regułom prawa cywilnego, doznają jednocześnie ograniczeń wynikających z treści ustawy Pzp. Poważnych ograniczeń doznaje w szczególności zasada swobody umów wyrażona w art. 3531 Kodeksu cywilnego.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Sądy i trybunały
Reforma w sprawie statusu tzw. neosędziów gotowa. Wiemy, jak rząd chce naprawić sądy
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Nieruchomości
Nowy obowiązek działkowców. Nadchodzą zmiany na ROD
Praca, Emerytury i renty
Nowe terminy wypłat emerytur w lutym 2025. Zmiany w harmonogramie
Służby mundurowe
Ile wyniosą podwyżki w służbach mundurowych w 2025 r. i jak będą rozdzielane?
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w terminach wypłat 800 plus w lutym 2025. Można też składać nowe wnioski