Aktualizacja: 21.06.2016 22:11 Publikacja: 21.06.2016 19:48
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Bloomberg
W ostatnich miesiącach na rynku fuzji i przejęć w Polsce szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się firmy zajmujące się działalnością spedycyjną, czyli polegającą na organizowaniu na zlecenie innych firm przewozu różnego rodzaju towarów. Mikołaj Lipiński, członek zarządu firmy doradczej Blackpartners, zauważa, że poszukiwane są zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa z portfelem kontraktów.
– W tym roku uczestniczyliśmy już w pięciu takich transakcjach i kolejne trzy mamy w planie. Tak duże zainteresowane tą branżą nawet dla nas jest zaskoczeniem – mówi Lipiński. Jego zdaniem ten rok może być rekordowy pod względem przejęć firm spedycyjnych. Dodaje, że większość transakcji zamyka się w kwocie 20 mln zł, co oznacza, że nawet niewielkie przejęcie Sealand Logistics przez OT Logistics wydaje się czymś dużym. Giełdowa spółka nabyła Sealand w celu mocniejszego wejścia w segment kontenerowy, który oferuje dość wysokie marże.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
Pociągi na szybkiej linii między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem pojadą 320 km/h, a podróż do stolicy potrwa najwyżej 100 minut. Będzie nowa flota dla LOT, CPK ruszy w 2032 r. – mówi Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury.
Rząd Hiszpanii nie patrzy przychylnie na przejęcie przez PFR 40 proc. akcji producenta superszybkich pociągów Talgo. W tej sytuacji polski fundusz nie przedstawi w tej sprawie oferty - podaje w czwartek hiszpańska prasa.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Dekarbonizacja, nakłady inwestycyjne na „zielone” rozwiązania i konkurencyjność w ścisłym znaczeniu to trzy elementy, które powinny składać się na proces konkurencyjnej transformacji energetycznej.
Nie ma ekonomicznego bezpieczeństwa bez konkurencyjności, a jednym z głównych przeciwników konkurencyjności jest przeregulowanie – uważa Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, podsekretarz stanu w KPRM ds. Unii Europejskiej.
W mBanku zrównoważone finanse to zarówno wsparcie dużych firm, budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych, ale także finansowanie działalności średnich i małych podmiotów - mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
Studenci, studentki i doktoranci pięciu warszawskich uczelni, biorący udział w Akademii Przedsiębiorczości BraveCamp, walczyli o nagrody o łącznej wartości 30 tys. zł.
Największy w Polsce producent hydrauliki siłowej, rozwijający nie tylko produkcję cywilną, ale i obronną, sprzedaż zagraniczną rozpoczął 35 lat temu.
O rozwoju w obszarach zielonej energii i technologii i o tym, dlaczego firma zdecydowała się na wejście w sektor transportu kolejowego, oraz jakie są cele inwestycji w platformę OnTrain, mówią Maciej Dyjas, współwłaściciel i partner zarządzający w Griffin Capital Partners, oraz Tomasz Mrowczyk, partner współzarządzający w Griffin Capital Partners.
Transformacja energetyczna oznacza inwestycje. Dlatego kluczową rolę odgrywa w niej sektor finansowy, który coraz częściej analizuje plany dekarbonizacyjne swoich klientów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas