Uber: planujemy dalszą ekspansję na polskim rynku; firma obniża ceny

Oferujący alternatywne usługi przewozowe Uber planuje ekspansję na polskim rynku w związku z czym obniża ceny usług - poinformował w piątek PAP dyrektor Ubera w Polsce Kacper Winiarczyk. Dodał, że obecnie jesteśmy już trzecim największym rynkiem firmy w UE.

Aktualizacja: 11.03.2016 09:23 Publikacja: 11.03.2016 07:38

Oferujący alternatywne usługi przewozowe Uber planuje ekspansję na polskim rynku w związku z czym ob

Oferujący alternatywne usługi przewozowe Uber planuje ekspansję na polskim rynku w związku z czym obniża ceny usług.

Foto: Bloomberg

PAP

W rozmowie z PAP Technologie Winiarczyk zwrócił uwagę, że tylko w Warszawie w każdym miesiącu ponad 10 tysięcy osób rejestruje się w aplikacji firmy, umożliwiającej korzystanie z usług przewozowych.

- Uber spotkał się w Polsce z bardzo dużym zainteresowaniem użytkowników - w ciągu pierwszego roku obecności, w trakcie którego uruchomiliśmy usługi w pięciu miastach, mieliśmy szybsze tempo wzrostu niż Londyn, Paryż, Amsterdam czy Sztokholm w swoim pierwszym roku działalności - poinformował dyrektor amerykańskiej firmy w Polsce.

Winiarczyk przypomniał, że obecnie w Polsce Uber oferuje swoje usługi w siedmiu miastach, w których co miesiąc ok. 3,5 tysiąca kierowców zgłasza się, aby z nimi współpracować. Podkreślił, że również ten czynnik wpłynął na decyzję o obniżeniu kosztów usług.

- Obniżka cen ma za zadanie zwiększyć dostępność cenową Ubera dla Polaków, aby kierowcy dostawali więcej zleceń nawet w okresach, kiedy popyt na usługę jest niższy. Niższa cena sprawia, że kierowca wykonuje więcej kursów na godzinę i w efekcie więcej zarabia - powiedział powołując się na badania przeprowadzone w lutym br. na zlecenie firmy.

- W ciągu pięciu lat działania na ponad sześćdziesięciu rynkach widzieliśmy pozytywny wpływ obniżek cen na zarobki kierowców. Przykładem może być Nowy Jork – w ciągu czterech lat ceny przejazdów spadły tam o 30 proc., co przełożyło się na 50 proc. wzrost dochodów partnerów Ubera - tłumaczył Winiarczyk

Podkreślił jednocześnie, że w firma ma ambicje, aby stać się w przyszłości alternatywą dla transportu miejskiego.

- Długofalowym celem Ubera jest zwiększenie dostępności usługi dla użytkownika i bycie najtańszą alternatywą transportu miejskiego. To zmiana, do której dochodziliśmy przez pięć lat. Zaczynaliśmy jako usługa elitarna w San Francisco - czarne limuzyny, kierowca pod krawatem, eleganckie logo aplikacji. Dziś Uber jest dostępny w prawie 400 miastach na świecie, a celem firmy jest osiągnięcie maksymalnej przystępności aplikacji dla użytkownika: pod względem cenowym i geograficznym. Chcemy, żeby ludzie nie korzystali z aplikacji tylko od czasu do czasu, ale traktowali Ubera jako regularną alternatywę dla innych rozwiązań komunikacyjnych, jak metro, autobus czy pociąg podmiejski - tłumaczył Winnicki.

W rozmowie z PAP Technologie zwrócił też uwagę, że na Zachodzie coraz bardziej widoczne jest zjawisko wypychania indywidualnego transportu samochodowego z centrów miast. W związku z czym firmy oferujące alternatywne usługi przewozowe widzą w tym szansę na dalszy rozwój.

Winiarczyk zapowiedział także, że do końca roku firma chce oferować swoje usługi w 10 miastach w Polsce - jednym z nich ma być Łódź.

Polska jest jednym z 15 państw na świecie, w których Uber oferuje swoje usługi transportowe w więcej niż pięciu miastach. Sama aplikacja firmy jest dostępna w 68 krajach.

Działalność Ubera spotyka się z protestami taksówkarzy na świecie. Przeciwko, ich zdaniem, nieuczciwej konkurencji protestowano w tym roku m.in. w stolicach Wielkiej Brytanii, Francji, Czech czy Węgier.

Transport
Gigantyczna strata niemieckich kolei. Bundestag zatwierdził miliardy euro na remonty
Transport
Będzie inspekcja na chińskim statku. Śledczy sprawdzą czy zerwane kable to sabotaż
Transport
Transport morski potrzebuje innowacji
Transport
PKP Intercity uruchamia więcej połączeń w święta. Przejazdy mają być też szybsze
Transport
Metrorower: milion wypożyczeń, rowery jeżdżą zimą
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10