materiał powstał we współpracy z Orange Polska
Coraz więcej abonentów operatorów telekomunikacyjnych i płatnej telewizji kupuje nie pojedynczy produkt, ale pakiet, łączący nie tylko różne usługi (telefon, internet, telewizję), ale też technologie (stacjonarną i mobilną). Według ostatnich danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, z tzw. usług wiązanych korzystało w 2015 r. 37 proc. gospodarstw domowych. W ubiegłym roku liczba jeszcze wzrosła. Wskazują na to chociażby wyniki Orange Polska, jednego z największych operatorów usług konwergentnych.
950 tysięcy abonentów
– Liczba klientów usług konwergentnych szybko rośnie. W rok powiększyła się o połowę. W pierwszym kwartale br. pozyskaliśmy ponad 103 tys. nowych klientów i obecnie jest ich blisko 950 tys. Łączna liczba usług używanych przez indywidualnych klientów konwergentnych wyniosła prawie 3 miliony, co oznacza, że przeciętnie każdy z nich korzysta z czterech usług – zdradza Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Konsumenckiego. – Wśród indywidualnych klientów stacjonarnego internetu liczba użytkowników konwergentnych wzrosła z 28 do 38 proc. Natomiast spośród klientów internetu światłowodowego wskaźnik ten przekracza 50 proc. – podaje.
Mało kto pamięta, że pakiety usług, czyli tzw. konwergencja usługowa pojawiła się w naszym kraju dekadę temu.
– Początki rozwiązań konwergentnych na świecie to lata 80. i 90 ubiegłego wieku. W Polsce pakiety usług zaczęto oferować około dziesięciu lat temu – mówi Mariusz Gaca. – Jako Telekomunikacja Polska oferowaliśmy rozwiązania w ramach oferty Multipakiet, później FunPack. Znacznie więcej możliwości oferował wprowadzony pięć lat temu Orange Open. Obecnie standardy w tym względzie wyznacza Orange Love – wskazuje Gaca.