Uzależnienie od gier na liście chorób psychicznych WHO

Uzależnienie od gier komputerowych, prowadzące do rzeczywistych problemów w życiu codziennym, zostało umieszczone na liście chorób psychicznych opracowanej przez Światową Organizację Zdrowia.

Aktualizacja: 27.12.2017 11:25 Publikacja: 27.12.2017 10:46

Uzależnienie od gier na liście chorób psychicznych WHO

Foto: 73249583

Uzależnienie od gier (gaming disorder) znalazło się w "Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych", która zostanie opublikowana w przyszłym roku.

O wystąpieniu takiego zaburzenia będziemy mówić wtedy, gdy zaangażowanie w gry będzie tak intensywne, że spowoduje problemy w życiu codziennym trwające dłużej niż rok oraz gdy wystąpią następujące warunki:

1. osoba uzależniona osoba będzie miała ograniczoną kontrolę lub w ogóle utraci zdolność kontrolowania czasu, jaki spędza na graniu,

2. granie będzie najważniejszą wykonywaną czynnością, a pozostałe zejdą na dalszy plan,

3. uzależniony będzie kontynuował grę mimo wystąpienia negatywnych, odczuwalnych przez niego konsekwencji tej czynności.

Dotyczy to zarówno gier dostępnych przez Internet, jak i tych poza siecią - gier wideo czy cyfrowych.

Fakt, że uzależnienie od gier komputerowych znajdzie się na liście chorób psychicznych oznacza, że stanie się ono "stanem zdrowia", a lekarze czy firmy ubezpieczeniowe mogą je brać pod uwagę w ocenie kondycji pacjenta/klienta. 

Jak podkreśla WHO, umieszczenie tego uzależnienia na liście schorzeń nie oznacza, że granie jest czymś z gruntu złym, a klasyfikowanie tej czynności jako zaburzenia zależy od kontekstu. Dla tych, którzy panują nad ilością czasu spędzanego na grach i swojego w nie zaangażowania może to być czynność poprawiająca koordynację ręka-oko, szybkość reakcji czy podejmowania decyzji. Może też wpływać na łagodzenie stresu i zwiększenie umiejętności nawiązywania relacji z innymi ludźmi.

 

Uzależnienie od gier (gaming disorder) znalazło się w "Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych", która zostanie opublikowana w przyszłym roku.

O wystąpieniu takiego zaburzenia będziemy mówić wtedy, gdy zaangażowanie w gry będzie tak intensywne, że spowoduje problemy w życiu codziennym trwające dłużej niż rok oraz gdy wystąpią następujące warunki:

Społeczeństwo
Tajemnicza choroba w DR Konga. Zabija, objawy przypominają grypę
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Społeczeństwo
Replika miecza z Harry'ego Pottera w Japonii została uznana za broń
Społeczeństwo
„Majdanu nie będzie”. Czy Gruzini obalą rząd?
Społeczeństwo
Pierwszy kraj na świecie zakazał mediów społecznościowych nastolatkom
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Społeczeństwo
Zamknięte osiedla dla migrantów? Rosja zaostrza prawo i uderza w przybyszów
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska