Już 8,1 proc. dorosłych Polek zakłada albo prowadzi młode, czyli działające od co najwyżej 3,5 roku firmy. Ten wskaźnik jest teraz o ponad jedną trzecią wyższy niż przed dwoma laty, gdy aktywnością biznesową wykazywało się 6 proc. kobiet w Polsce – podaje udostępniony „Rzeczpospolitej" najnowszy raport konsorcjum Global Entrepreneurship Monitor (GEM), największego na świecie międzynarodowego projektu badania przedsiębiorczości dorosłych (w wieku 18–64 lat).
Jego tegoroczna edycja, która obejmuje dane z 74 państw, zwraca uwagę na znaczący, bo 10-proc., wzrost aktywności biznesowej kobiet na świecie w ostatnich dwóch latach. Wśród Polek był on niemal czterokrotnie większy, dzięki czemu wskaźnikiem pań zaangażowanych w przedsiębiorczość przewyższamy już 6 proc. średnią dla Europy i Azji Środkowej (Turcji i Kazachstanu).