Kokos podbija światowe rynki. Mleko kokosowe pojawi się także w Starbucksie

Światowy rynek kokosów w roku 2019 będzie miał wartość 4 mld dol. Albo jeszcze więcej. To nowy produkt, który tak jak np. jarmuż czy quinoa według analityków Technavio, zaczyna podbijać światowe rynki.

Aktualizacja: 11.09.2016 15:11 Publikacja: 11.09.2016 14:55

Kokosy używane są w krajach tropikalnych jako baza pożywienia.

Kokosy używane są w krajach tropikalnych jako baza pożywienia.

Foto: Flickr

Kokosy używane są w krajach tropikalnych jako baza pożywienia. W sytuacji trudnej dostępności np. mleka krowiego z powodzeniem je zastępują także tym, którzy nie tolerują laktozy. Zdaniem dietetyków to bardzo korzystne, bo mleko kokosowe ma znacznie więcej składników odżywczych, niż mleko krowie. Do swojego menu chce je wprowadzić Starbucks.

Sam rynek amerykański na produkty z kokosa jest wart dzisiaj 1,2 mld dolarów. I stale rośnie . Eksportowa cena mleka kokosowego, to dzisiaj 1,2 dol. za litr i podwoiła się w ostatnich 10 latach. Cena importu worka zawierającego 30 orzechów kokosowych w Tajlandii, gdzie przerabia się większość zbiorów i eksportuje na rynek amerykański i chiński wzrosła z 30 dol. jeszcze w marcu 2016 do 50 dol. obecnie. Cena wyjątkowych okazów wzrosła nawet do 1,9 dol. za sztukę.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Materiał Promocyjny
Pieniądze od banku za wyrobienie karty kredytowej
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności