Eksport żywności stale rośnie, ale nie bez problemów

Producenci rodzimych produktów rolno-spożywczych powinni rozszerzać ekspansję m.in. do Azji. Muszą też działać efektywniej, bo rynek ten wymaga wielkich partii towarów. Rosną też wymagania klientów krajowych.

Aktualizacja: 24.06.2018 22:01 Publikacja: 24.06.2018 21:00

Polska żywność ma szansę zawojować rynki azjatyckie, ale tylko w ograniczonym zakresie m.in. ze wzgl

Polska żywność ma szansę zawojować rynki azjatyckie, ale tylko w ograniczonym zakresie m.in. ze względu na relatywnie nikłe moce produkcji w stosunku do możliwości chłonnych Azji.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Od czasu wejścia Polski do UE eksport produktów rolno-spożywczych z naszego kraju stale rośnie (poza lekkim zachwianiem w roku 2009 r., kiedy to z uwagi na ogólnoświatowy kryzys finansowy cały nasz eksport zmalał). W 2004 r. wyeksportowaliśmy żywność za 5,2 mld euro. W 2017 r. było to już 27,3 mld euro. Taki wynik oznacza też, że żywność to trzeci polski hit eksportowy, po wyrobach przemysłu elektromaszynowego i chemicznego, z udziałem na poziomie prawie 13,5 proc.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
Amerykańskie koncerny proszą Trumpa o zwolnienie z ceł. Ostrzegają przed podwyżkami
Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń