Nie żyje król pierogów

W amerykańskim Pottsville w stanie Pensylwania zmarł w wieku 89 lat Theodore F. Twardzik, niekwestionowany król pierogów w Ameryce, założyciel firmy Mrs. T's Pierogies.

Aktualizacja: 17.11.2016 10:27 Publikacja: 17.11.2016 10:06

Nie żyje król pierogów

Foto: www.mrstspierogies.com

W latach 50. spopularyzował on na rynku amerykańskim jedną z najbardziej znanych polskich potraw narodowych. Zarobił na tym miliony dolarów. Teraz jego firmę, która z producenta pierogów zmieniła się w jednego z większych amerykańskich producentów mrożonej żywności, przejęli synowie Twardzika.

Początki Mrs T. Pierogies są jak z wielu innych amerykańskich historiach sukcesu. Matka Theodore Twardzika (właśnie Pani T.) dorabiała do pensji męża robiąc pierogi na wynos. Amerykanie nie znali wtedy jeszcze tej potrawy, która im jednak bardzo posmakowała i była bardzo tania. Pani Twardzikowa początkowo dla podreperowania domowego budżetu sprzedawała je na odpustach organizowanych przez kościół, gdzie zawsze ustawiały się kolejny chętnych. Theodore Twardzik pracował wtedy w Arthur Andersen & Company w Nowym Jorku i szybko zrozumiał, że długie kolejki oznaczają duży popyt. Zostawił więc Arthura Adresena w 1952 roku, założył firmę, którą nazwał tak, żeby kojarzyła się z jego matką i z tym, co robiła, i pracował nad rozwojem pierogowego biznesu.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności