Lidl rezygnuje ze sprzedaży jajek “trójek”. To sukces koalicji Open Wing Alliance

Lidl, jedna z największych sieci spożywczych w Europie, rezygnuje ze sprzedaży jajek pochodzących z chowu klatkowego. Tzw. „trójki” znikną z sieci do 2025 roku - informuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Aktualizacja: 02.11.2016 07:31 Publikacja: 02.11.2016 07:16

Lidl rezygnuje ze sprzedaży jajek “trójek”. To sukces koalicji Open Wing Alliance

Foto: Pixabay

Jajka oznaczone cyfrą “3” pochodzą z chowu klatkowego, który jest dla kur niosek dożywotnim więzieniem. Ten przedmiotowy i niehumanitarny sposób hodowli jest coraz częściej krytykowany i bojkotowany przez świadomych konsumentów.

Lidl zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie zrezygnuje z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego do sklepów na całym świecie. Polityka sieci Lidl jest wyjątkowa, ponieważ zakłada wycofanie się z wykorzystywania “trójek” w przypadku wszystkich jaj i produktów marki własnej, w tym produktów firmowych zawierających jajka – paczkowanych czy wypieków.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Zmarł polski „król wędlin”. Założyciel znanych zakładów mięsnych miał 78 lat
Przemysł spożywczy
Konkurent sieci KFC zapowiada wielkie inwestycje w Polsce
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji