Reklama
Rozwiń

Narodowa zbrojownia zmienia strategię

Polska Grupa Zbrojeniowa nie będzie się ścigać z globalnymi potentatami. Chce być lepszą firmą, gwarantującą bezpieczeństwo państwa.

Aktualizacja: 28.04.2016 12:17 Publikacja: 28.04.2016 11:03

Narodowa zbrojownia zmienia strategię

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

W czwartek podczas konferencji Narodowego Centrum Studiów Strategicznych w Warszawie , nowy zarząd PGZ przedstawił zadania Grupy, która skupia m.in. 38 kluczowych, państwowych  spółek obronnych, o rocznych przychodach sięgających 5 mld zł, zatrudniających 17,5 tys. pracowników.

-W ścisłym związku ze zmienianym obecnie przez MON planem  modernizacji technicznej armii (PMT), zamierzamy budować  dynamiczny koncern gwarantujący bezpieczeństwo Polski – mówi Szczepan Ruman, autor odnowionej przemysłowej strategii. Dokument zakłada, że sprężyną rozwojową będą  szacowane na 60 mld zł przychody z kontraktów MON.  Jeśli  zapowiadana przez ministra obrony Antoniego Macierewicza korekta  wojskowych zakupów  zwiększy wydatki na unowocześnianie armii, poprawi to portfel oczekiwanych zamówień i wzmocni przyszły koncern. Biznes związany z dostawami  sprzętu  dla Sił Zbrojnych RP, ma uruchomić uśpione obecnie mechanizmy rozwojowe i sprzyjać eksportowi broni na tyle, by docelowo  to przychody z zagranicznej sprzedaży sprzętu sięgnęły 30 proc przychodów PGZ.  Czynnikiem stabilizującym  w okresie między cyklami dostaw  uzbrojenia ma być produkcja cywilna.  W to pojęcie wchodzi choćby większa aktywność  np. producentów broni strzeleckiej czy amunicji, dla których cywilni odbiorcy mogliby być zarazem doskonałymi recenzentami najnowszych konstrukcji.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Czy Elon Musk chce zdobyć tajne technologie?
Biznes
Ostatni bal na Titanicu? Chudy rosyjski Nowy Rok
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Największe zamówienie w historii polskiej zbrojeniówki. Do HSW trafi 17 mld zł
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes
Polskie firmy wchodzą na rynek USA. Czy wprowadzenie ceł im zaszkodzi?
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku