Aktualizacja: 11.12.2017 06:52 Publikacja: 11.12.2017 06:52
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
Za sprawą uchwalonej w piątek noweli ustawy o drogach publicznych Główny Inspektor Transportu Drogowego (GITD) dostanie wszystkie kompetencje związane z systemem poboru opłaty elektronicznej oraz opłaty za przejazd autostradą na odcinkach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dziś jeszcze zarządzanie systemem poboru opłat dla Generalnej Dyrekcji prowadzi firma Kapsch, której kontrakt kończy się w listopadzie 2018 r.
Nowe zadania GITD będzie wykonywał samodzielnie, a czynności powierzane podmiotom trzecim z sektora prywatnego ograniczy do niezbędnego minimum. Autorzy noweli zapewniają, że zaletą takiego rozwiązania jest ciągłość działania Krajowego Systemu Poboru Opłat (KSPO). Ważna jest też docelowa optymalizacja kosztów jego funkcjonowania i wzmocnienie nadzoru i kontroli ministra infrastruktury nad organem pobierającym opłaty na drogach zarządzanych przez państwo.
Sąd Najwyższy uchylił decyzje stołecznych sądów o umorzeniu sprawy karnej prokuratora Andrzeja Z. oskarżonego o przyjęcie miliona złotych łapówki za utrudnianie postępowania dotyczącego oblania kobiety kwasem. Otwiera to drogę do osądzenia tego śledczego.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Sfera budżetowa, w tym służby mundurowe mogą liczyć na podwyżki wynagrodzeń z wyrównaniem od stycznia. Zgodnie z ustawą budżetową, wyniosą one tyle, ile prognozowana inflacja. W jaki sposób będą dzielone podwyżki – kwotowo, czy procentowo?
We wtorek Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnął spór pomiędzy Urzędem Ochrony Danych Osobowych a byłym Głównym Geodetą Kraju. W wyroku przesądzono, że numery ksiąg wieczystych są danymi osobowymi, a ich publikacja w serwisie Geoportal2 naruszała przepisy.
Generalna zasada jest taka, że lepszy jest nadmiar ostrożności niż pominięcie choćby jednego elementu. Nie można z góry zakładać, że człowiek, który ma zostać zatrzymany i doprowadzony, nie będzie stwarzał zagrożenia – mówią eksperci zapytani przez „Rz”.
Mała Księgowość to program, który na rynku działa już od ponad dwudziestu lat. W tym czasie nie tylko zdążyliśmy przekonać do siebie tysiące przedsiębiorców i księgowych, ale i zapracowaliśmy na ich lojalność. Wielu z nich jest z nami od początku.
Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje nowa kwota wynagrodzenia minimalnego. Ile wynosi? Ile dostanie pracownik „na rękę” i jakie koszty poniesie pracodawca?
Aby spokojnie spędzać czas wolny od zajęć, warto pamiętać o dobrym przygotowaniu do wyjazdu – w tym o odpowiednim ubezpieczeniu.
Nowy tabor przyciąga pasażerów, miliardy wydane na przewozy kolejowe zwracają się w zwiększonym ruchu.
Republikańscy kongresmeni złożyli projekt ustawy, która zakłada zmianę nazwy stołecznego lotniska z Dulles International Airport na Donald J. Trump International Airport.
Od najbliższej soboty, 1 lutego podrożeją bilety kolejowe na trasach z Kijowa do Budapesztu i Warszawy. Wysokość podwyżki jest uzależniona od klasy podróży. Bilety z Kijowa do Austrii i do Mołdowy nie zdrożeją.
Zero promili alkoholu we krwi dla każdego kierowcy - takiego limitu chcą organizacje, zajmujące się bezpieczeństwem na drogach i świadomością polskich kierowców.
Złamanie przepisów ruchu drogowego wiąże się z karą pieniężną oraz punktami karnymi. Każdy kierowca posiada ich limit, który kasuje się po pewnym czasie. Aby jednak tak się stało, muszą zostać spełnione pewne warunki.
W unijnych rejestracjach ciężarówek fatalny był koniec roku, należy spodziewać się słabego początku tego roku.
Każdy zapis w programie opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt musi wynikać z przepisu. W praktyce większość uchwał w sprawie przyjęcia programu dotknięta jest wadami, które mogą skutkować ich bezwzględną nieważnością – wyjaśnia dr Emil Kruk z Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie.
Kolej planuje zakupy szybkich pociągów. Jednak na całej sieci kolejowej jest tylko niespełna 300 km, na których można jechać powyżej 160 km na godzinę. W 2023 r. średnia prędkość ekspresów wyniosła zaledwie 88 km/h, zamiast planowanych 110 km/h.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas