Należyta staranność w VAT – zasady potrzebne biznesowi

Nigdy nie poprę tezy, że w celu likwidacji oszustów można karać uczciwych podatników. Celem nadrzędnym jest ochrona uczciwych podatników, nawet jeśli czasami przyjdzie nam zaakceptować oszusta lub oszustwo.

Publikacja: 28.11.2017 21:10

Należyta staranność w VAT – zasady potrzebne biznesowi

Foto: 123RF

Jeśli ktoś za często powtarza argument o „niezrozumieniu problemu" przez innych, to najprawdopodobniej sam błądzi i zagadnienia nie rozumie. Ta myśl towarzyszy mi od czasu lektury wywiadu z prof. Witoldem Modzelewskim, opublikowanego w serwisie PAP 21 listopada br.

Pan Witold Modzelewski wypowiadał się na temat kodeksu dobrych praktyk dotyczącego „zachowania należytej staranności" przez podatników VAT. A to wszystko w kontekście prac zespołu roboczego składającego się z przedstawicieli przedsiębiorców i resortu finansów. Przedstawiciele przedsiębiorców i strona rządowa od kilku miesięcy pracują nad dokumentem zawierającym zasady postępowania charakteryzującego właśnie należytą staranność w VAT.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku