Ubezpieczeniowe eksperymenty z technologią

Do sektora insurtech warto podchodzić ze sceptycznym optymizmem – entuzjastycznie, bo technologiczne start-upy wyszukują nowe nisze rynkowe i w ciekawy sposób odpowiadają na potrzeby klientów.

Publikacja: 23.01.2017 07:10

Marcin Nedwidek, Dyrektor w The Boston Consulting Group

Marcin Nedwidek, Dyrektor w The Boston Consulting Group

Foto: materiały prasowe

A sceptycznie, bo branża jest wciąż nieprzejrzysta, trudno przewidzieć, który model biznesowy będzie w stanie zarabiać realne pieniądze, bo firmy technologiczne mają tendencje do szukania dróg na skróty, a niektóre ściągają na siebie gniew regulatorów.

W rankingu 50 najbardziej innowacyjnych firm świata, opublikowanym przez The Boston Consulting Group, znaleźli się dwaj ubezpieczeniowi giganci – niemiecki Allianz i francuska AXA. To mały tryumf sektora ubezpieczeniowego nad bankowością, która przyciąga znacznie więcej pieniędzy na innowacje, a w rankingu ma tylko jednego reprezentanta – JP Morgan Chase. Można oczekiwać, że w kolejnych latach pozycja ubezpieczycieli będzie się jeszcze umacniać – będzie to efekt rozwoju branży insuretech, czyli technologicznych start-upów skoncentrowanych na sektorze ubezpieczeniowym. Pączkuje coraz więcej ciekawych pomysłów nie tylko z obszaru wykorzystania danych czy likwidacji szkód, ale także dystrybucji produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjnych, opieki zdrowotnej oraz zarządzania domem i samochodem.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10