Do najważniejszych nowo powstających obiektów można zaliczyć centrum Posnania w Poznaniu (98 tys. mkw.), Wroclavia we Wrocławiu (64 tys. mkw.), Forum Gdańsk (62 tys. mkw.), Galerię Północną w Warszawie (64 tys. mkw.), Serenadę w Krakowie (42 tys. mkw.) oraz Gemini Park Tychy (36 tys. mkw.) – wylicza Agata Czarnecka, zastępca dyrektora w dziale doradztwa i badań rynku CBRE.
Dodaje, że na rynku widać wzrost znaczenia e-commerce. Na przykład firma LPP zdecydowała o rozszerzeniu oferty e-zakupów, CCC sfinalizowało zakup 74,99 proc. akcji Eobuwie.pl, Venezia uruchomiła dostawę towaru tego samego dnia w wybranych miastach, a nowa marka z portfela Inditexu – Uterque – zadebiutowała na polskim rynku handlowym za pomocą kanału e-commerce.