Aktualizacja: 24.08.2017 18:31 Publikacja: 24.08.2017 17:51
Foto: Bloomberg
Jak podał serwis "Automotive News Europe", niemiecki resort transportu pracuje od pewnego czasu nad regulacjami na temat etycznych aspektów użytkowania pojazdów autonomicznych.
Powołany przez ministerstwo komitet, który składa się z ekspertów z dziedzin etyki, prawa i technologii, uznał, że oprogramowanie pojazdów autonomicznych jako nadrzędną wartość musi traktować przede wszystkim bezpieczeństwo ludzi, zapobiegając za wszelką cenę obrażeniom fizycznym bądź śmierci. W następnej kolejności należy zapewnić bezpieczeństwo zwierzętom oraz przedmiotom stanowiącym mienie prywatne.
UE zwiększa pomoc finansową dla Ukrainy, ale w zamian stawia warunki. Tymczasem chińskie auta szturmem zdobywają polski rynek, a USA nakładają sankcje na Iran. Jak te wydarzenia wpłyną na globalną gospodarkę?
Średni audytorzy badają już ponad połowę spółek giełdowych. Natomiast udział wielkiej czwórki systematycznie spada. To skutek zmian regulacyjnych oraz problemów firmy Deloitte po aferze GetBacku. Widać też wzrost cen za badania. Będą dalej rosły.
Pracujący przez aplikacje boją się, że nowe unijne regulacje sprawią, iż przyjmowanie zleceń przestanie się im opłacać. Ostrzegają nawet, że zrezygnują z takiej pracy. Z kolei firmy korzystające z ich usług wieszczą znaczący wzrost cen.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
W ślad za Unią Europejską także Wielka Brytania nałożyła w poniedziałek, w trzecią rocznicę rosyjskiej agresji na Ukrainę, nowe sankcje. Są najmocniejsze od początku wojny. Uderzają w 14 rosyjskich kleptokratów, dziesiątki firm i tankowców floty cieni. Biją też w chińskich, północnokoreańskich, tureckich, tajskich, indyjskich i kirgiskich pomocników Putina.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
W ciągu jednego tylko roku sprzedaż samochodów osobowych chińskich marek podskoczyła w Polsce prawie siedemdziesięciokrotnie. Polacy kupili w 2024 r. więcej aut chińskich niż citroenów i fiatów łącznie.
Tesla jako symbol innowacji i ekologii zaczyna być orędziem nienawiści i niezgody, co przekłada się na sprzedaż, która dosłownie pikuje w dół. Wszystko przez zaangażowanie Elona Muska w politykę przy administracji Donalda Trumpa.
Motocykliści nie będą już mogli wjechać na Północną Pętlę toru Nürburgring podczas sesji z tzw. przejazdami turystycznymi. To efekt licznych wypadków z udziałem jednośladów.
Hyundai rozpocznie w marcu pilotażową produkcję baterii ze stałym elektrolitem. Akumulator wykorzystujący rewolucyjną technologię zbliża się wielkimi krokami.
Rolls-Royce wprowadza na rynek wersję Black Badge swojego pierwszego samochodu elektrycznego. Spectre łączy w sobie jeszcze większą elektryczną moc i wyjątkowy wygląd.
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
Tylko połowa wartości – tak dużą utratę ceny notują używane modele Tesli. Ceny amerykańskich elektryków na portalach w Europie pikują w dół.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas