Aktualizacja: 29.11.2017 10:53 Publikacja: 29.11.2017 10:47
Foto: AFP
Agencja Reutera podała we wrześniu, że Volkswagen stara się zapewnić sobie długoterminowe dostawy kobaltu w związku z ambitnymi planami produkcji samochodów elektrycznych. W listopadzie grupa ogłosiła, że do końca 2022 r. przeznaczy 34 mld euro na elektryfikację napędu.
- W ramach przetargu wystąpiliśmy o różne opcje gwarancji ze strony sektora surowcowego. Przeprowadziliśmy już konstruktywne rozmowy ze znanymi dostawcami i będziemy kontynuować te dyskusje. Poza dostawami i kosztami, innymi tematami rozmów są przyszłe zwiększenie mocy produkcyjnych, ciągłość i przejrzystość — stwierdził jeden z rzeczników VW.
Państwo polskie powinno precyzyjnie zdefiniować relacje między armią i państwowym przemysłem zbrojeniowym, a także dokończyć reformy dotyczące tego, jak wojsko kupuje sprzęt.
Rosyjski reżim zamierza ograniczyć swobodny dostęp obywateli do zagranicznych gier wideo. Putin zapowiedział, że gry elektroniczne mają rozwijać patriotyzm Rosjan.
Choć trzeci kwartał okazał się ostatecznie lepszy od oczekiwań rynkowych, Amica i tak zanotowała spadki na zdecydowanej większości rynków.
Leki to produkty posiadające określony termin ważności oraz zasady przechowywania. Przeterminowanych lub niewłaściwie trzymanych specyfików należy się pozbyć. Trzeba jednak robić to z rozwagą, aby nie zaszkodzić środowisku. Jak i gdzie wyrzucić leki?
W kultowym filmie „Czterdziestolatek”, który został nakręcony w latach 70., budowlańcami, inżynierami, kierownikami i prezesami są mężczyźni. To oni wykuwają kilofami przyszłość narodu na poligonach dworca centralnego czy Trasy Łazienkowskiej. A kobiety….?
Jest poniedziałek, 25 listopada, a w najnowszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek podsumowuje kluczowe wydarzenia gospodarcze.
W ubiegłym tygodniu ceny LPG poszły w górę skokowo, aż o 8 groszy w ujęciu tydzień do tygodnia. Jeśli jeszcze pół roku temu autogaz na stacjach kosztował w granicach 2,75–2,80 zł, to teraz dobija 3,14 zł.
Komisja Europejska lekkomyślnie podchodzi do elektryfikacji transportu ciężkiego, nie patrząc na koszty tego procesu, który wymagać będzie wydania dziesiątków miliardów złotych na wzmocnienie dróg.
Według amerykańskiej firmy Mitchell International produkującej oprogramowania dla branży motoryzacyjnej, samochody elektryczne częściej biorą udział w kolizjach, gdzie uderzenie następuje w tył pojazdu. Jest to przeciwny trend niż w przypadku wariantów spalinowych, gdzie dochodzi do uszkodzeń przodu, które są o ok. 40 proc. droższe w naprawie.
Czysta energia z fuzji jądrowej ma być tania i nieograniczona, a kompaktowy reaktor, wielkości kontenera, będzie można ustawić wszędzie. Rozwiązanie problemów energetycznych świata jest coraz bliżej.
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
Zaczęło się od innowacyjnego pomysłu. Teraz Volkswagen testuje pierwsze elektryczne traktory dla nowoczesnego rolnictwa w afrykańskiej Rwandzie.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas