Reklama
Rozwiń

TVP zainwestuje dziesiątki milionów złotych w regiony

W styczniu TVP Regionalna zmieni się w zbiór 16 anten regionalnych. Reporterzy zostaną wyposażeni w nowoczesny sprzęt ułatwiający realizowanie relacji na żywo. Zmiany będą kosztować ponad 35 mln zł.

Aktualizacja: 17.12.2015 18:53 Publikacja: 17.12.2015 16:55

TVP zainwestuje dziesiątki milionów złotych w regiony

Foto: Bloomberg

W eterze kanał TVP Regionalna, dziś w całym kraju nazywający się tak samo, zmieni się – w zależności od regionu – w TVP3 Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk itd. 2 stycznia. W każdym z 16 regionów program ma być docelowo znacznie bardziej skupiony na materiałach lokalnych niż obecnie, gdy TVP Regionalna znaczną nadaje część programu wspólną dla całego kraju.

– Po zmianach nie będzie to już antena ogólnopolska, tylko 16 anten, które, mam nadzieję, w miarę upływu czasu, będą w coraz większym stopniu wypełniane lokalnymi treściami – zapowiedział Janusz Daszczyński, prezes TVP. Wprowadzenie nazwy TVP3 to powrót do polityki programowej TVP z lat 2002-2007. W Internecie nowe anteny mają swoje witryny już od czwartku – pod adresem www.tvp3.tvp.pl.

TVP3 w stylu mojo

Pełne efekty planowanych zmian będzie widać w marcu tego roku. Wcześniej ośrodki regionalne będą się dostosowywać do zmian. Wydłużą lokalne pasmo programów lokalnych o 45 minut (będzie trwało od 7:00 do 8:15) oraz dodadzą pasmo popołudniowe o 17:30-18:00. Między 9:00 i 17:00 co godzinę na lokalnych antenach ma też być nadawany krótki program informacyjny.

Wszystkie te zmiany będą TVP kosztować, bo będą wymagały m.in. wyposażenia dziennikarzy w mobile urządzenia ułatwiające pracę na żywo z terenu. Reporterzy zostaną wyposażeni m.in. w najnowsze iPhone'y 6S oraz iPady Pro, od lutego każdy ośrodek regionalny dostanie też cyfrowy system automatyzacji emisji programu, by móc rozwijać dziennikarstwo mobilne (tzw. mojo – od „mobile journalism").

– Ujęliśmy trochę środków centrali i przekażmy je regionom. Także KRRiT przychylnie patrzy na te zmiany i na ten cel przyzna nam dodatkowe środki z abonamentu – zapowiedział Daszczyński. Na pierwsze zmiany, m.in. rozbudowę pasm lokalnych, regiony dostaną z centrali 15 mln zł. Dodatkowe 21 mln zł TVP będzie stopniowo rozdysponowywać między regionami w miarę, jak będą w nich postępować zmiany programu. Ile dorzuci do tego KRRiT?

– Mam nadzieję, że przyszłoroczne nadwyżki abonamentu będą przeznaczone na ten cel. W tym roku były to 44 mln zł i o ile nie dojdzie do żadnych zmian, należy się spodziewać podobnej kwoty – mówił Daszczyński.

TVP3 pokonkuruje z Zoom TV.

W związku ze zmianami TVP chce też, by w każdym w ośrodków działał zespół osób zajmujących się wyłącznie pracą dla Internetu. M.in. w związku z tym w regionach może wzrosnąć zatrudnienie (obecnie wynosi ok. 800 osób ze wszystkich 2,8 tys. pracujących w TVP).

Pytany o to, jak realne jest sfinalizowanie zmian, gdy rząd planuje przekształcenie TVP w instytucję kultury, Daszczyński odpowiedział, że nie wiadomo nic o szczegółach tego pomysłu, a jego kadencja trwa.

W 2016 r. w ramach naziemnej telewizji ruszy konkurencja dla lokalnych stacji - kanał Zoom TV przygotowywany przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej zrzeszającą sieci kablowe, Kino Polska TV i Grupę Onet.

- Multipleks ósmy, na którym ruszy ten kanał, ma mniejszy zasięg niż ten, z którego my nadajemy TVP3. Są na nim też potrzeby z polaryzacją, co oznacza, że do jego odbierania potrzebna będzie osobna antena. Każda konkurencja jest inspirująca, ale wydaje mi się, że to Zoom TV będzie nas ścigał - mówił Daszczyński.

W eterze kanał TVP Regionalna, dziś w całym kraju nazywający się tak samo, zmieni się – w zależności od regionu – w TVP3 Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk itd. 2 stycznia. W każdym z 16 regionów program ma być docelowo znacznie bardziej skupiony na materiałach lokalnych niż obecnie, gdy TVP Regionalna znaczną nadaje część programu wspólną dla całego kraju.

– Po zmianach nie będzie to już antena ogólnopolska, tylko 16 anten, które, mam nadzieję, w miarę upływu czasu, będą w coraz większym stopniu wypełniane lokalnymi treściami – zapowiedział Janusz Daszczyński, prezes TVP. Wprowadzenie nazwy TVP3 to powrót do polityki programowej TVP z lat 2002-2007. W Internecie nowe anteny mają swoje witryny już od czwartku – pod adresem www.tvp3.tvp.pl.

Media
Świąteczny worek z transakcjami
Media
To był bardzo burzliwy rok dla gier. Jaki będzie ten nadchodzący?
Media
„Globalny Chrząszcz”, nowość w ofercie podcastowej „Rzeczpospolitej”
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros Discover rozpoczął proces sprzedaży TVN
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Media
Kto przejmie majątek Solorza? Ekspert wyjaśnia, co się może stać
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku