Wpływy ze sprzedaży książek w Polsce coraz niższe. Nie pomogą coraz popularniejsze e-booki

Do 2020 r. wpływy ze sprzedaży wszystkich książek obniżą się o kilka procent – wynika z prognoz. Nie pomogą nawet coraz popularniejsze e-booki.

Aktualizacja: 27.09.2016 04:22 Publikacja: 26.09.2016 20:28

Foto: 123RF

Cały rynek książki (nie tylko beletrystyka, ale i książki dla profesjonalistów oraz podręczniki) do 2020 r. skurczy się o 3,05 proc., do 667 mln dol. Przy czym najbardziej (o 7,2 proc.) spadną w tym czasie przychody ze sprzedaży literatury pięknej – wynika z prognoz firmy PwC zawartych w jej corocznym raporcie z prognozami dla rynku mediów i rozrywki.

– Spadki w segmencie drukowanych książek będzie napędzać odpływ klientów do e-booków – komentują autorzy raportu.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Media
Prezes SkyShowtime: Europa to nasza ojczyzna. To nie koniec rewolucji
Media
Donald Trump uciszył „Głos Ameryki”. Elon Musk: Nikt ich już nie słucha
Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń