Koniec wzrostu płatnej telewizji w naszym regionie

Polska jest wśród tych krajów Europy Wschodniej, w których w ciągu najbliższych pięciu lat liczba klientów płatnych telewizji spadnie.

Aktualizacja: 13.04.2017 09:46 Publikacja: 12.04.2017 20:05

Foto: Bloomberg

Za taką sytuację – prognozowaną przez firmę Digital TV Research – będą odpowiadały procesy migracyjne (zwłaszcza te wywołane poszukiwaniem pracy na innych rynkach) oraz spadek liczby urodzeń w 15 z 22 krajów Europy Wschodniej, do której firma zalicza także Polskę.

Jak spodziewa się Simon Murray, główny analityk Digital TV Research, między 2016 i 2022 r. w naszym regionie liczba domów, w których w ogóle odbiera się telewizję, zmniejszy się o 2 mln, a operatorzy płatnych telewizji stracą 1 mln klientów (ich liczba skurczy się do niespełna 80 mln). Rok 2017 będzie szczytowym rokiem dla branży, jeśli chodzi o liczbę klientów. Wschodnioeuropejscy operatorzy będą wtedy mieli 81,06 mln abonentów.

Pozostało 80% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?