Sąd: nie ma biletów u kierowcy, nie ma kary dla pasażera

Pasażerka nie powinna ponosić negatywnych konsekwencji braku biletów u kierującego pojazdem – wynika z wyroku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Widzewa.

Aktualizacja: 22.10.2017 08:03 Publikacja: 21.10.2017 10:00

Sąd: nie ma biletów u kierowcy, nie ma kary dla pasażera

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Czasami zdarza się, że musimy skorzystać z komunikacji miejskiej. Nie mamy biletu, a w pobliżu nie ma gdzie go kupić. Wówczas pozostaje nam zakup u kierowcy autobusu czy tramwaju. Gorzej kiedy i on oświadczy nam, że nie ma biletów na sprzedaż.

W takiej sytuacji znalazła się kilka lat temu Kamila P. (imię fikcyjne). Wsiadła do tramwaju linii nr 4 w Łodzi bez biletu (punkt sprzedaży w okolicy przystanku został skasowany). Motorniczy nie posiadał biletów w sprzedaży. Kobieta chciała wysiąść na najbliższym przystanku, jednak wówczas podszedł do niej kontroler, który wręczył wezwanie do uiszczenia opłaty dodatkowej.

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Cudzoziemcy
Co oznacza zawieszenie prawa do azylu w praktyce?
Panel Transformacji Energetycznej
Czas na szeroką debatę o transformacji energetycznej
Praca, Emerytury i renty
Nie tylko 13. emerytura. Te osoby dostaną kolejne dodatkowe świadczenie
Praca, Emerytury i renty
500 plus dla seniora - sprawdź, czy masz do niego prawo
Nieruchomości
Ważny wyrok Sądu Najwyższego w sprawie służebności przesyłu
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Spadki i darowizny
Deregulacja przed notariuszem? Trzeba usunąć niepotrzebne zaświadczenie
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście