Zgodnie z art. 172 prawa telekomunikacyjnego bez wcześniejszej zgody użytkownika nie wolno kierować do niego marketingu bezpośredniego przez telefon .
– Zgoda może też być w każdej chwili swobodnie wycofana – mówi Maciej Gawroński, partner zarządzający w Gawroński & Partners. – Formalnie możemy więc zażądać, żeby do nas więcej nie dzwoniono.
Wyjątkiem jest sytuacja, gdy firmę już łączy z klientem jakaś umowa. Wówczas można do niego kierować oferty bez zgody, ale tylko do momentu złożenia przez niego sprzeciwu albo wygaśnięcia umowy.
Tylko za zgodą
Nie istnieją natomiast przepisy, które pozwalałyby na przesyłanie oferty marketingowej innego podmiotu bez zgody osoby, której dane dotyczą. Nawet zawarcie przez oba pomioty umowy w sprawie wzajemnej promocji nie jest prawnie usprawiedliwionym celem administratora danych.
Zgoda jest też wymagana, gdy dane mają być przekazane innemu podmiotowi.