Różna cena na towarze i przy kasie – co zrobić

Jeżeli przedsiębiorca się pomylił i cena produktu umieszczona bezpośrednio na nim różni się od tej podanej przy kasie, to konsument ma prawo wybrać tę niższą. Jednocześnie sprzedawca nie może odmówić wydania tego towaru.

Aktualizacja: 19.03.2016 07:07 Publikacja: 19.03.2016 06:00

Różna cena na towarze i przy kasie – co zrobić

Foto: 123RF

W zeszłym tygodniu chciałem kupić nową kurtkę. Jej cena wydawała mi się bardzo korzystna. Jednak przy kasie okazało się, że kosztuje 200 złotych więcej. Gdy powiedziałem, że mam prawo zapłacić niższą cenę, uwidocznioną na metce, sprzedawca o ogóle odmówił sprzedaży, tłumacząc, że to pomyłka i nie może sprzedać produktu po niższej cenie. Co na ten temat mówią przepisy – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Prawo w Polsce
Będzie żałoba narodowa po śmierci papieża Franciszka. Podano termin
Prawo dla Ciebie
Oświadczenia pacjentów to nie wiedza medyczna. Sąd o leczeniu boreliozy
Prawo drogowe
Trybunał zdecydował w sprawie dożywotniego zakazu prowadzenia aut
Zawody prawnicze
Ranking firm doradztwa podatkowego: Wróciły dobre czasy. Oto najsilniejsi
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce