Różna cena na towarze i przy kasie – co zrobić

Jeżeli przedsiębiorca się pomylił i cena produktu umieszczona bezpośrednio na nim różni się od tej podanej przy kasie, to konsument ma prawo wybrać tę niższą. Jednocześnie sprzedawca nie może odmówić wydania tego towaru.

Aktualizacja: 19.03.2016 07:07 Publikacja: 19.03.2016 06:00

Różna cena na towarze i przy kasie – co zrobić

Foto: 123RF

W zeszłym tygodniu chciałem kupić nową kurtkę. Jej cena wydawała mi się bardzo korzystna. Jednak przy kasie okazało się, że kosztuje 200 złotych więcej. Gdy powiedziałem, że mam prawo zapłacić niższą cenę, uwidocznioną na metce, sprzedawca o ogóle odmówił sprzedaży, tłumacząc, że to pomyłka i nie może sprzedać produktu po niższej cenie. Co na ten temat mówią przepisy – pyta czytelnik.

Pozostało 80% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Po co psuć świeżą krew, czyli ostatni tegoroczni absolwenci KSSiP wciąż na lodzie
Nieruchomości
Uchwała wspólnoty musi mieć poparcie większości. Ważne rozstrzygnięcie SN
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Śmierć nastolatek w escape roomie. Jest wyrok