Kolekcja Burberry do zniszczenia

Brytyjska firma Burberry, znana przede wszystkim z trenczy i słynnej kratki tylko w tym roku zniszczy swoje produkty o wartości 38 mln dolarów.

Aktualizacja: 15.07.2018 17:14 Publikacja: 15.07.2018 12:05

Kolekcja Burberry do zniszczenia

Foto: Bloomberg

Powód ? Nie może obniżyć cen, a ma kłopoty ze sprzedażą po tradycyjnie wysokich cenach. Burberry nie ukrywa tej taktyki, informuje o tym w raporcie rocznym. I nie jest to żadna nowością, wprost przeciwnie taką strategię ma od lat a wartość zniszczonych ubrań i akcesoriów tej marki rośnie z roku na rok. W 2017 było to 26,9 mln funtów (32 mln dolarów), a rok wcześniej 18,8 mln funtów. To dowodzi, że próba naprawy biznesu Burberry jaką podjęli dyrektor generalny, Marco Gobbetti i projektant Riccardo Tisci będzie obfitowała w drastyczne środki. Chociaż akurat niszczenie odzieży i akcesoriów nie do końca jest akceptowane przez inwestorów, którzy podczas ostatniego WZA dopytywali się, czy przypadkiem nie byłoby lepiej dać szansę odkupienia kolekcji, a nie niszczenia jej zatruwając przy tym środowisko. John Peace, odchodzący prezes Burberry zapewniał akcjonariuszy, że „decyzję o niszczeniu kolekcji podjęto z ciężkim sercem", z kolei wiceprezes ds finansowych, Julie Brown przyznała, że od kiedy Burberry zostało przejęte przez kosmetyczną firmę Coty, niszczone są także i kosmetyki.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Święto zakupów, ale nie ma co liczyć na wielkie okazje
Handel
Donald Tusk o umowie z Mercosurem: Sprzeciwiamy się. UE reaguje: Ależ negocjacje trwają
Handel
Polacy znów ruszyli do sklepów. Sprzedaż detaliczna wyraźnie wzrosła
Handel
Trump zatrzęsie światowym handlem. Zdradził, jakie cła nałoży na Kanadę, Meksyk i Chiny
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Polacy chcą płacić możliwie jak najpóźniej