– W ostatnich latach niezmiennie obserwujemy duże zainteresowanie produktami typu tablety, smartfony i laptopy. Tradycyjnie dobrze sprzedają się również konsole do gier wraz z akcesoriami, które potęgują wrażenia z rozrywki, na przykład goglami VR – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert. – W zeszłym roku świetnie sprzedawały się rowery oraz deskorolki elektryczne – w tym roku ofertę wzmacnia szeroki wybór elektrycznych hulajnog i to one właśnie mogą stać się jednym z najbardziej pożądanych prezentów komunijnych – dodaje.
W trend wpisuje się też oferta sieci dyskontowych. – W tym roku obok książek o tematyce religijnej, które co roku w sezonie komunijnym cieszą się dużą popularnością, postawiliśmy też na ciekawe i oryginalne prezenty. Pierwszy raz do oferty wprowadzamy hulajnogę elektryczną Kawasaki – mówi Paweł Lachman, dyrektor zakupów w Jeronimo Martins Polska.
– W tym roku popularnym prezentem mogą być drony. W okresie przedkomunijnym zawsze widzimy ożywienie w kategorii laptopy. Często też kupowane są akcesoria z kategorii mobile – wymienia Michał Iwanciw, szef kategorii elektronika na Allegro. Rok temu serwis zanotował także 670-proc. wzrost sprzedaży deskorolek elektrycznych, które świecą triumfy także w tym roku. Zauważalnie rośnie też sprzedaż instrumentów muzycznych.
Złoto czy rower
Komunie to nie tylko zakupy elektroniki, w czołówce najpopularniejszych prezentów są jeszcze biżuteria czy rowery. Te ostatnie latami okupywały pozycje lidera komunijnego prezentu marzeń, jednak od dawna ich pozycja słabnie, a wypierane są przez elektroniczne gadżety. Biżuteria trzyma się jednak mocno.
– Rzeczywiście, zauważamy w okresie komunijnym zwiększone zainteresowanie biżuterią i zegarkami, wielu klientów szuka prezentu i robi u nas zakupy pod tym kątem. Podkreślamy w komunikacji, że mamy nie tylko biżuterię z motywami religijnymi, ale proponujemy również szeroką ofertę biżuterii dziecięcej Kids Collection czy młodzieżowych zegarków AM:PM dla chłopca czy dziewczynki – mówi Helena Palej, rzecznik sieci Apart.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Provident Polska wynika, że rodzice dzieci przystępujących do komunii wydadzą średnio ponad 3,6 tys. zł. To nie koniec wydatków, rodzice chrzestni na prezent przeznaczają średnio niemal 1,2 tys. zł, a pozostali goście po ok 600 zł.