Co TTIP będzie oznaczał dla konsumentów w Europie i USA?

Drastyczne cięcia ceł i zniesienie barier najbardziej dokuczliwych dla biznesu zaoferowały sobie nawzajem Unia Europejska i Stany Zjednoczone — wynika z dokumentu do którego dotarł Correctiv niemiecki portal niezależnych dziennikarzy.

Aktualizacja: 24.02.2016 13:34 Publikacja: 24.02.2016 11:48

Drastyczne cięcia ceł i zniesienie barier najbardziej dokuczliwych dla biznesu zaoferowały sobie naw

Drastyczne cięcia ceł i zniesienie barier najbardziej dokuczliwych dla biznesu zaoferowały sobie nawzajem Unia Europejska i Stany Zjednoczone.

Foto: Bloomberg

O szczegółach negocjacji dotychczas poinformowane było wąskie koło ekspertów — reprezentanci rządów, Kongresu USA, Parlamentu Europejskiego, ale i rzesza 600 doradców po stronie amerykańskiej. Teraz unijna komisarz ds. handlu, Cecilia Malmstroem nie ukrywa, że ujawnienie dokumentów przez niemiecki portal znacznie osłabiło pozycję negocjacyjną Brukseli.

Według informacji Correctiv negocjacje umowy Transatlantyckiego Partnerstwa w dziedzinie Handlu i Inwestycji negocjacje nabrały tempa w połowie października 2015. Wtedy na stole znalazły się propozycje obydwóch stron dotyczące cięcia taryf, wcześniej były to tylko „hipotetyczne" propozycje. W tej chwili wszystko wskazuje na to, że jeśli strony dojdą do porozumienia, to 87,5 proc. wszystkich ceł zostanie całkowicie zniesionych.

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie