Zanieczyszczenie oceanów plastikiem to olbrzymi problem i gigantyczne koszty w razie, gdyby chciano skutecznie je oczyścić. Okazuje się jednak, że połączenie mody na ekologię z modą (przynajmniej sportową) oraz troski o środowisko naturalne pozwala zarobić. Przekonuje się o tym Adidas, który we współpracy z organizacją ekologiczną Parley for the Oceans produkuje buty w całości wykonane z wyławianego z mórz plastiku. Każdy but powstaje z około 11 butelek wyciągniętych z wody.
Seria butów UltraBoost wyprodukowana z materiałów odnawialnych okazała się dla Adidasa sukcesem. Sprzedawane po 200-300 dolarów buty trafiły na tyle dobrze w gusta klientów, że udało się sprzedać milion par. Nic więc dziwnego, że Adidas chce iść za ciosem i szykuje „ekologiczną” rewolucję pod hasłem Parley A.I.R. Strategy – gdzie A.I.R. jest akronimem słów „avoid”, „intercept” i „redesign” (w wolnym tłumaczeniu - unikaj, przechwytuj, przeprojektuj) oznaczających filary tej strategii.