EXATEL: rozmowy są niezmiennie świętym Graalem

Operatorzy telekomunikacyjni na świecie przyjmują różne strategie: jedni chcą być dostawcą infrastruktury, inni boją się strategii tzw. "dumb pipe" (głupiej rury) i rozbudowują usługi o dodatkowe obszary, takie jak płatna telewizja, IT, data center, jeszcze inni chcą być tylko dostawcami "szybkich" usług dla klientów indywidualnych. To ogólny ogląd sytuacji. Gdzie na tej mapie mieszczą się operatorzy, oferujący usługi tylko firmom, czyli tzw. operatorzy B2B?

Publikacja: 15.06.2018 09:29

- Nawet najwięksi światowi gracze odchodzą od czystego modelu dostawcy infrastruktury telekomunikacyjnej. Transmisja danych, głosu i podłączenie do internetu to dziś stanowczo za mało. Dlatego łączą one typowe usługi telekomunikacyjne z informatyką czy usługami chmurowymi w rozwiązania dla biznesu. Dążą do tego, aby elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu. Bo tego też oczekują klienci. Chcą raz korzystać z większej ilości danych, raz z mniejszej. Chcą być w stanie szybko przeskalować dane rozwiązanie w górę lub w dół. Pod tym względem operatorzy B2B byli długo dość zachowawczy. My łączymy dwie postawy. Chcemy tworzyć zaawansowane rozwiązania dodane, a jednocześnie najlepiej na rynku rozwijać klasyczny biznes operatorski – mówi Andrzej Szczerba – dyrektor departamentu hurtu głosowego w EXATEL. Dlaczego? Bo jednym z największych rynków operatorskich były i – wbrew stereotypom - nadal są rozmowy telefoniczne.

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekonomia
Chcemy spajać projektantów i biznes oraz świat nauki i kultury
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności