Polscy internauci niechętnie przekazują swoje dane osobowe

Wzmocnienie ochrony prywatności użytkowników może sprawić, że będą oni bardziej ufać firmom i chętniej przekażą informacje o sobie.

Publikacja: 24.09.2017 19:00

Polscy internauci niechętnie przekazują swoje dane osobowe

Foto: Bloomberg

Aż 95 proc. Polaków zwraca uwagę na konieczność podania danych przy robieniu zakupów lub podejmowaniu innych decyzji w internecie. Co więcej, 83 proc. przynajmniej raz zrezygnowało z usługi po zapoznaniu się z warunkami przetwarzania danych. Te wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Deloitte w maju tego roku pokazują, że polscy konsumenci niechętnie dzielą się swoimi danymi. 46 proc. stara się ograniczyć takie sytuacje do minimum, podobny odsetek nie ufa firmom, które zbierają dane klientów, a 43 proc. niechętnie je przekazuje, nawet jeśli otrzymaliby zniżki lub inne korzyści.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Prawo karne
Łapówka z Odessy za dyplomy Collegium Humanum. Sensacyjne ustalenia prokuratury
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Konsumenci
Sprawy frankowiczów w sądach przyspieszą. Znamy projekt ustawy frankowej
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Podatki
Chcesz ulgę podatkową na kocioł gazowy? Musisz kupić go do końca roku
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Prawo na świecie
Czy Donald Trump jako prezydent może się sam ułaskawić, czy też musi odbyć karę?
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni