Reklama
Rozwiń

Na celowniku śląskich firm jest Ameryka Południowa

W Europie śląskich eksporterów wciąż najbardziej interesuje Zachód, co wynika z bezpieczeństwa biznesu. Jednak prawie co czwarta spośród najlepszych firm planuje ekspansję do Ameryki Środkowej i Południowej.

Publikacja: 06.04.2016 21:00

Foto: ROL

O kierunkach ekspansji zagranicznej ze Śląska rozmawiano przy okazji wręczenia nagród najlepszym śląskim eksporterom w konkursie „Regionalne Orły Eksportu" organizowanym przez „Rzeczpospolitą".

Chęć eksportowania przez śląskie firmy na południową półkulę może się wydać dość zaskakująca, ale zapewne cieszy przedstawicieli Banku Zachodniego WBK będącego częścią Santander Group i mocno wspierającego właśnie ten kierunek eksportu w ramach Programu Rozwoju Eksportu. Mniej zaskakujące wydają się preferencje eksportowe śląskich firm, jeśli idzie o rynek europejski. Chcą one przede wszystkim rozwijać swój eksport do krajów Europy Zachodniej. Jak zgodzili się Tomasz Salomon, wicedyrektor Departamentu Wspierania Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Rozwoju, i Robert Kremser, dyrektor rozwoju biznesu w wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska, wynika to przede wszystkim z wysokiego poziomu bezpieczeństwa prowadzenia interesów z tamtejszymi kontrahentami. Jednak, jak podkreśla Kremser, poziom tego bezpieczeństwa niestety spada na najbliższym nam rynku niemieckim.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Czy Elon Musk chce zdobyć tajne technologie?
Biznes
Ostatni bal na Titanicu? Chudy rosyjski Nowy Rok
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Największe zamówienie w historii polskiej zbrojeniówki. Do HSW trafi 17 mld zł
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes
Polskie firmy wchodzą na rynek USA. Czy wprowadzenie ceł im zaszkodzi?
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku