Aktualizacja: 18.12.2015 06:21 Publikacja: 18.12.2015 06:00
Projekt laureatów I nagrody (fragmenty)
Foto: Fotorzepa, Monika Kuc
Na konkurs ogłoszony przez Muzeum i Odział Warszawski SARP zgłoszono 24 prace.
- Idea przebudowy dotyczyła całości muzeum, które składa się sześć kamienic, dwóch od Rynku Starego Miasta i czterech od ulicy Brzozowej – mówi „Rzeczpospolitej" Jarosław Klejnocki, dyrektor Muzeum Literatury. – Między kamienicami jest podwórko, które pozostaje miejscem niewykorzystanym. Z naszego punktu widzenia najważniejszym zadaniem było znalezienie pomysłu na tę przestrzeni. Tak, aby zwiększyła się tam powierzchnia ekspozycyjna, a także dało się pozyskać miejsce dydaktyczno-informacyjne. Niebagatelna jest też kwestia estetyczna, ale w tej sprawie mniej mamy do powiedzenia i czekaliśmy na propozycje architektów. Drugim ważnym zadaniem jest przebudowa wnętrz tych kamienic, gdyż od lat 50. i odbudowy Starego Miasta. nie było w nich remontu. Wnętrza wymagają wymiany wszystkich instalacji, jak i rozwiązania problemu niedostosowania do potrzeb niepełnosprawnych.
Projekt Herstory 2025 zaprezentuje ponad 20 niezwykłych portretów kobiet.
Sezon Kulturalny Polska-Wielka Brytania 2025 zainaugurował kilkumiesięczny pokaz w Muzeum Sztuki - ms2 w Łodzi. Można oglądać najlepsze powojenne dzieła z Anglii, również z Tate Galery.
„Maestro" Christophera Clarey'a, to pierwsza kompletna biografia tenisisty po zakończeniu kariery. Autorem jest komentator tenisa, prywatnie kolega Mirosława Żukowskiego, wieloletniego szefa Sportu w „Rzeczpospolitej”, który komentuje premierę.
W powieści „Nie ma przed czym uciekać” czas jakby zatoczył koło. Bo niby mamy 2001 r., ale nastrój jest podobny do tego, jaki panuje od czasów zwycięstwa Donalda Trumpa w 2024 r. Debiutancka książka Rebecci Makkai to powieść drogi i inicjacyjna w jednym, na dodatek z dziesiątkami nawiązań do klasyki literatury dziecięcej i młodzieżowej. O książce opowiada tłumacz Rafał Lisowski.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Właściciel domu mody Versace ogłosił odejście Donatelli Versace ze stanowiska dyrektorki kreatywnej. Zastąpił ją były pracownik konkurencyjnego koncernu Prada Group.
Lepiej mieć jedną porządną marynarkę niż pięć poliestrowych – czyli jak kupować mądrze, świadomie, by rzeczy służyły nam na lata. Czym różni się marketing od prawdziwej wartości produktu? I dlaczego warto zawsze prać nowe ubrania, przed pierwszym założeniem – wyjaśnia Katarzyna Daniłko.
Tektoniczne zmiany dotyczące znanych marek zawsze przyciągają uwagę. Podobnie jest w tej sprawie – słynna włoska marka bieliźniarska La Perla trafi niebawem na sprzedaż. Od pewnego czasu firma, której udało się odnieść globalny sukces, mierzy się z problemami finansowymi.
Ceniona duńska pracownia architektoniczna BIG przygotowała projekt lotniska, które ma powstać w Bhutanie. Koncepcja zakłada wykorzystanie dużej ilości drewna, a także sięgnięcie po tradycyjną lokalną ornamentykę.
To ostatni weekend na odwiedzenie jednego z najważniejszych paryskich muzeów czyli Centrum Pompidou. Jedną z najbardziej charakterystycznych atrakcji turystycznych francuskiej stolicy czeka kompleksowy remont.
Celine Dion ostrzega fanów przed krążącymi w Internecie nagraniami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję. Pracownicy artystki zastrzegają, że utwory powstały bez jej ingerencji. Jacy twórcy w przeszłości wypowiadali się w podobnym tonie?
Jeszcze 10 lat temu, w 2014 roku, 28,8 proc. Polaków w ogóle nie jadało poza domem. 5,2 proc. robiło to codziennie, a 12 proc. raz w tygodniu. Przez lata wiele się w tej kwestii zmieniło. Polska stopniowo zmniejsza dystans do bardziej rozwiniętych w kontekście gastronomii krajów Europy.
Marki luksusowe od pewnego czasu borykają się ze spowolnieniem na rynku. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku marek odzieżowych, które produkują dla szerokiego grona odbiorców. Najnowszy raport hiszpańskiego giganta Mango to kolejny dowód na to, że potentaci radzą sobie znakomicie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas