Zuzanna Dąbrowska: W PiS nikt nie panuje nad wizerunkiem partii w mediach

Partia rządząca cierpi na brak przepływu informacji nie od dziś. Ale to, że nikt nie panuje nad jej wizerunkiem w mediach, jest nowością.

Aktualizacja: 10.02.2017 06:54 Publikacja: 08.02.2017 20:00

Zuzanna Dąbrowska

Zuzanna Dąbrowska

Foto: Fotorzepa, Maciej Zienkiewicz

Różne inicjatywy, często kontrowersyjne, promowane przez ministrów lub posłów, siłą rozpędu trafiają do Sejmu, który rozpoczyna natychmiast procedowanie. Tak było z ustawą metropolitalną, która przyniosła PiS duże straty wizerunkowe. – Wszyscy byli zdziwieni – mówi „Rzeczpospolitej" jeden z posłów PiS. – Koledzy dopytywali, dlaczego to robimy. Jak się ma większość, to przepchnąć można wszystko. Ale po co?

Zamieszanie z odwołaniem z MON Bartłomieja Misiewicza też psuje wizerunek „zdyscyplinowanej drużyny dobrej zmiany", skoro słowa prezesa Kaczyńskiego nie są wystarczającym powodem do rozwiązania problemu potężnego asystenta ministra Macierewicza. Nic dziwnego, że posłowie PiS mają kłopot z interpretacją i nie powstał żaden rozsądny „przekaz dnia" tłumaczący, co właściwie dzieje się na linii Nowogrodzka – MON. Ale posłowie wierzą, że nić porozumienia nie została zerwana. – Nie ma możliwości, że minister pozostawił Misiewicza na stanowisku rzecznika bez porozumienia z prezesem – zapewnia nasz rozmówca. – Widocznie to była skoordynowana akcja przeciw Misiewiczowi z zewnątrz, nie można pozwolić, żeby go odstrzelili.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Publicystyka
Władysław Kosiniak-Kamysz: Przywróćmy pamięć o zbrodniach w Palmirach
Publicystyka
Marek Cichocki: Donald Trump robi dobrą minę do złej gry
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Minister może zostać rzecznikiem rządu. Tusk wybiera spośród 6-7 osób
Publicystyka
Tomasz Krzyżak: Biskupi muszą pokazać, że nie są gołosłowni
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Niemcy przestraszyły się Polski, zmieniają podejście do migracji