Reklama
Rozwiń
Reklama

Miasta widma w Polsce? Za 20 lat będzie brakować kupujących mieszkania

W ciągu najbliższych kilkunastu lat luka mieszkaniowa w Polsce zostanie domknięta, a część miejscowości zacznie zamieniać się w „widma” – wynika z analizy ekonomistów Credit Agricole.

Publikacja: 27.10.2025 05:01

Miasta widma w Polsce? Za 20 lat będzie brakować kupujących mieszkania

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie zmiany mogą zajść w luce mieszkaniowej w Polsce do 2045 roku?
  • Które regiony Polski mogą najbardziej odczuć zmiany na rynku mieszkaniowym?
  • Jakie potencjalne problemy stoją przed wyludniającymi się miejscowościami w Polsce?
  • Co zmieni się na rynku nieruchomości w związku z domknięciem luki mieszkaniowej?
Pozostało jeszcze 96% artykułu

1,7 mln – tyle pustostanów ma przybyć w Polsce w ciągu kolejnych dwudziestu lat, do 2045 r., według analizy ekonomistów Credit Agricole Bank Polska. Dziś jest ich około 1,9 mln, a więc w dwie dekady ta liczba może się niemal podwoić.

Jednocześnie, zgodnie z analizą, w całym kraju luka mieszkaniowa (rozumiana jako różnica pomiędzy liczbą gospodarstw domowych a liczbą dostępnych mieszkań) zaniknie, nawet w największych aglomeracjach.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Polska w obliczu obniżki perspektywy ratingu. Słaby popyt na pracę. Prognozy gospodarcze „Rz”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Raporty ekonomiczne
Koniec roku, a polskie firmy w depresji. Sporo gorzej także w Rosji
Raporty ekonomiczne
Światłowody w Polsce zmienią właściciela
Raporty ekonomiczne
Specustawa obronna nie dla prywatnego biznesu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Raporty ekonomiczne
Listopad bogaty w dotacje. Są pieniądze na cyfryzację, promocję i wodór
Reklama
Reklama
Reklama