Romans w biurze z perspektywy pracodawcy

Kiedy relacja intymna pomiędzy pracownikami w firmie może prowadzić do konfliktu interesów?

Publikacja: 14.03.2023 12:24

Romans w biurze z perspektywy pracodawcy

Foto: AdobeStock

Kwestia relacji prywatnych w pracy, w tym relacji intymnych, jest złożona i budzi kontrowersje. Opiera się na relacji między różnymi wartościami prawnie chronionymi – dobrach osobistych i prywatności pracownika oraz dobra i interesu pracodawcy. Romans w pracy może i nierzadko negatywnie wpływa na pracę i dobro zakładu pracy, zwłaszcza gdy prowadzi do powstania konfliktu interesów. Pracodawcy często zastanawiają się, czy mogą i czy powinni pozyskiwać wiedzę o prywatnych relacjach o charakterze intymnym swoich pracowników oraz ewentualnie na nie reagować. Uważamy, że stosowne i wyważone działanie pracodawców jest uzasadnione.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Które dziecko ma smykałkę do biznesu
Biznes
Sukcesja. Jak przygotować następcę do roli lidera?
Biznes
CBAM: projekt zmian mechanizmu dostosowywania cen na granicach
Biznes
Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Partnerstwo w projektach unijnych – prawo, praktyka, orzecznictwo
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne