Aktualizacja: 29.04.2025 12:54 Publikacja: 25.10.2022 11:58
Foto: Adobe Stock
Wydawałoby się, że dobry prawnik powinien wyeliminować ryzyko naruszenia, przez jego klienta, praw własności intelektualnej w ramach podejmowanego przedsięwzięcia – m.in. reklamy, projektowania produktu, czy też jego dystrybucji. Nic bardziej mylnego – takiej kompetencji nie posiada.
Problem wynika z przyjęcia na gruncie prawa własności intelektualnej odpowiedzialności niezależnej od winy (tzw. obiektywnej). Przedsiębiorca może zatem narazić się na odpowiedzialność nie tylko w przypadku, gdy nie był świadomy, że jego działanie wkracza w prawa osób trzecich, ale także, gdy był zapewniony przez podmiot, z którym współpracuje, że otrzymane np. materiały reklamowe, nie naruszają praw osób trzecich.
Nie wystarczą „dobre geny” rodziców, aby dziecko z powodzeniem poprowadziło rodzinny biznes. Przekazanie firmy w...
Przygotowanie następcy do roli lidera w firmie rodzinnej należy starannie zaplanować, aby zapewnić płynne przeję...
Komisja Europejska przedstawiła pakiet propozycji mających uprościć CBAM, zmniejszyć obciążenia administracyjne...
Niepewna sytuacja geopolityczna, ryzyko eskalacji konfliktów, niekonkurencyjność gospodarek UE – to czynniki, kt...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Projekty partnerskie to jedna z możliwych form realizacji przedsięwzięć współfinansowanych ze środków unijnych....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas