Nie tylko media zapłacą podatek reklamowy

Nowy podatek reklamowy uderzy także w kluby sportowe i supermarkety. Bo publikują reklamy na stadionach i wydają gazetki promocyjne. Oddadzą fiskusowi nawet po kilka milionów złotych.

Aktualizacja: 12.02.2021 11:39 Publikacja: 11.02.2021 19:04

Podatek reklamowy

Podatek reklamowy

Foto: AdobeStock

Zapowiedziany przez rząd nowy podatek reklamowy dotknie nie tylko w stacje radiowe i telewizyjne, wydawców prasy i firmy zawiadujące reklamami na billboardach. Wskazuje na to jasno treść projektu ustawy.

Wynika z niego, że nowa danina obejmie nie tylko przychody z reklam w tradycyjnych gazetach informacyjnych i na słupach czy tablicach ogłoszeniowych. Miałyby ją płacić także supermarkety, które wydają swoje gazetki reklamowe. Spełniają one bowiem definicję prasy z prawa prasowego, bo ukazują się częściej niż raz w roku. Zwykle za umieszczanie tam konkretnych reklam płacą dostawcy określonych towarów, a supermarket uzyskuje z tego powodu przychody. Gdy ich kwota przekroczy 15 mln zł rocznie, wydawca zapłaci 2- lub 6-procentowy podatek.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Ważny obowiązek spółek nieruchomościowych. Co muszą zrobić do 31 marca
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Podatki
Papierowa księga przychodów i rozchodów odchodzi do lamusa. Jest projekt
Podatki
Skarbówka przypomina spółkom o ważnym obowiązku. Termin mija w poniedziałek
Podatki
Ulga na złe długi. Zapadł przełomowy wyrok w sprawie terminu
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Podatki
Donejty od widzów na YouTubie a podatek od darowizn. Jest wyrok sądu
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście