Zasady wypłaty premii warto uregulować

Jeśli pracodawca zacznie przyznawać premie, których zasad wypłaty nigdzie nie określił, nie dość, że naraża się na spory z pracownikami, to jeszcze spowoduje wątpliwości co do wliczania tego składnika pensji do podstawy zasiłków.

Publikacja: 09.04.2017 14:00

Zasady wypłaty premii warto uregulować

Foto: Fotolia

Premia, obok wynagrodzenia zasadniczego, jest jednym z najczęściej spotykanych dodatkowych, nieobligatoryjnych elementów wynagrodzenia pracownika. Wprowadzając taki dodatkowy składnik pensji, pracodawca powinien szczegółowo uregulować warunki jego wypłaty. Wypłata premii, w odróżnieniu od nagrody, nie zależy bowiem od jego uznania. Pracownik nabywa do niej prawo w chwili spełnienia warunków określonych w wewnętrznych przepisach ustalonych i wprowadzonych przez pracodawcę.

Ustalenie warunków

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Płace
Mniej godzin pracy za takie samo wynagrodzenie. Co na to pracodawcy?
Płace
Więcej pieniędzy dla firm zatrudniających niepełnosprawnych jednak od lipca 2024
Płace
Nadchodzi rewolucja w ogłoszeniach o pracę. Koniec z tajemnicą wynagrodzeń
Płace
Rząd idzie na ustępstwa w sprawie płacy minimalnej. Co się zmieni
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Płace
Od dodatku motywacyjnego też trzeba naliczyć wpłaty do PPK
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne