RODO: zmiany dla mikroprzedsiębiorców i dużych firm

Nowe przepisy wdrażające RODO w aż 162 ustawach doprecyzowały, a niekiedy dodały nowe wymogi związane z ochroną danych osobowych. Dla przedsiębiorców oznacza to przede wszystkim konieczność zastosowania wysokich standardów przy odbieraniu zgód marketingowych, a dla mikroprzedsiębiorców – częściową możliwość uniknięcia aktywnego spełniania obowiązku informacyjnego.

Publikacja: 27.06.2019 16:02

RODO: zmiany dla mikroprzedsiębiorców i dużych firm

Foto: Adobe Stock

Wyższe standardy

W ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną (uśude) występują dwa rodzaje zgód – zgoda na przesyłanie informacji handlowej (art. 10 ust. 2 uśude) oraz zgoda na przetwarzanie innych danych niż niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną, dla celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez usługodawcę (art. 18 ust. 4 uśude). W tym drugim przypadku usługodawca musi teraz wyraźnie wskazać, jakie dane nie są niezbędne do świadczenia przez niego usług (art. 18 ust. 3 RODO).

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem