Z promocji korzysta zdecydowana większość konsumentów, a aż 44 proc. aktywnie ich szuka – wynika z badania Mobile Institute dla MyShop.mobi, dostawcy aplikacji mobilnej łączącej sklepy z klientami i umożliwiającej poszukiwanie promocji. Ich skuteczność zmienia się w zależności od branży – w przypadku sprzętu elektronicznego korzystają z nich wszyscy ankietowani, w przypadku sprzętu sportowego prawie 90 proc.
Na konsumentów działają różne promocje: w odzieży najwięcej, bo 35 proc. badanych, reaguje na sezonowe wyprzedaże. W przypadku sprzętu elektronicznego najwięcej wskazań, 37 proc., mają programy lojalnościowe, a przy zakupach spożywczych 35 proc. wskazało obniżki cen.
– Co czwartemu Polakowi zakupy sprawiają przyjemność, a co piąty lubi je, gdy może skorzystać z promocji. Widać zatem, że spora grupa podchodzi do zakupów z dużą sympatią, a atrakcyjne oferty tylko zwiększają odczuwaną przyjemność kupowania – mówi Maciej Tygielski, prezes MyShop.mobi.
Poza polowaniem na okazje to trend związany z tzw. smart shoppingiem. Oznacza inteligentne kupowanie, wyszukiwanie tańszych odpowiedników, korzystanie z przecen, sklepów z końcówkami serii. Sklepy odpowiadają na takie potrzeby specjalnymi ofertami dla stałych klientów, np. rabatami.
Coraz więcej firm przy docieraniu do klientów z takim przekazem wykorzystuje nowe technologie. Dla 16 proc. źródłem informacji o przecenach są już aplikacje mobilne. Wciąż co czwarty przyznaje się do wpływu tradycyjnych reklam w prasie czy radiu.