Partnerstwo sposobem na silną konkurencję

Polskie firmy coraz chętniej wybierają franczyzę jako metodę rozwoju.

Publikacja: 04.04.2016 22:00

Działanie w grupie, pod jedną marką, ze wspólnymi promocjami to udany patent. Z raportu firmy doradczej Profit System oraz portalu Franchising.pl wynika, że na rynku działa ponad 1,1 tys. systemów franczyzowych, w ramach których funkcjonuje 68,4 tys. sklepów i punktów usługowych. To jedna z głównych dróg rozwoju małych firm, daje pracę nawet 460 tys. ludzi. 80 proc. marek franczyzowych to firmy polskie.

O franczyzie zrobiło się w Polsce głośno przy okazji ostatniej wersji ustawy o podatku obrotowym. Zakładała ona potraktowanie grup firm działających w tym systemie jako jednego podmiotu. Wtedy z racji wysokich obrotów wiele z nich wpadało w najwyższą zaproponowaną wówczas stawkę, co znacznie pogarszało ich możliwości na rynku. Doszło do publicznych protestów, które spowodowały, że resort finansów wycofał się z takich rozwiązań.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?