Zakazy i mandaty nie działają. Jak zmusić ludzi do restrykcji

Nie kary i mandaty, a dobra komunikacja, prosty przekaz czy odpowiednie zarządzanie oczekiwaniami społecznymi powodują, że ludzie łatwiej poddają się restrykcjom i ograniczeniom – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, która została udostępniona Business Insider Polska.

Aktualizacja: 24.02.2021 09:03 Publikacja: 24.02.2021 08:36

Zakazy i mandaty nie działają. Jak zmusić ludzi do restrykcji

Foto: AFP

"Ludzie bardziej szczęśliwi lepiej stosują się do zaleceń władzy" – komentuje ekonomista behawioralny Radosław Zyzik.

Zasada DDM, czyli dezynfekcja, dystans i maseczki, obowiązuje już blisko rok. Pierwszą linią obrony i podstawowym narzędziem, którym rządy mogą kontrolować rozprzestrzenia się koronawirusa są interwencje niefarmaceutyczne (ang. nonpharmaceutical interventions, NPI). Najpopularniejsze to właśnie utrzymywanie dystansu społecznego, ograniczenie spotkań, noszenie w przestrzeni publicznej maseczek czy częste mycie lub dezynfekowanie rąk - pisze Business Insider Polska.

Pozostało 80% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca