Sieć Carrefour, w ramach nowej strategii, skupia się na zwiększaniu dostępności organicznej żywności w swoich sklepach. Razem z tym sieć, podobnie jak konkurencja, koncentruje się także na poszerzaniu zakresu swojej odpowiedzialności społecznej, co jest wychodzeniem naprzeciw rosnącej świadomości konsumentów. Klienci sieci handlowych zwracają bowiem coraz większą uwagę na to, co kupują i przywiązują wagę również do takich rzeczy, jak to czy zwierzęta nie cierpiały zanim trafiły na półki w postaci mięsa.
Niedziele handlowe 2019. W te niedziele będzie można zrobić zakupy w 2019 roku
Francuski Carrefour zadeklarował w środę, że przeprowadzi audyt ubojni dostarczających mięsa dla marek własnych sieci. Carrefour chce, by rzeźnie zgodziły się na zainstalowanie kamer, które pozwoliłby na bieżąco kontrolować czy zwierzęta zabijane są w humanitarny sposób i czy przed ubojem rzeźnie dbają o dobrostan zwierząt. Carrefour chce pilnować, czy ubój zwierząt odbywa się zgodnie z prawem oraz dobrymi praktykami branży.
Jak informuje Euronews podobne kroki podjął też lokalny rywal Carrefoura, Grupa Casino już w grudniu 2018 podjęła kolejne kroki mające na celu dbanie o dobrostan zwierząt. Właściciel takich sieci handlowych jak Geant, Leader Price czy Monoprix nawiązał w tym celu współpracę z niezależnymi organizacjami, które będą pilnować, by w całym łańcuchu dostaw marek Grupy Casino przestrzegano zasad i poprawiano dobrostan zwierząt.