Chińczycy zapowiadali, że wybudowane kosztem 16,8 mld dolarów trzecie lotnisko obsługujące stolicę będzie największym portem lotniczym na świecie. To przesada. W rzeczywistości ma obsłużyć docelowo 100 mln pasażerów rocznie, a ich liczba ma rosnąć stopniowo i w najlepszym wypadku stanie się ono czwartym co do liczby pasażerów na świecie po Atlancie, drugim międzynarodowym porcie pekińskim Beijing International i Los Angeles. Ale to prawda, że kubaturowo Daxing jest największy i ma największy terminal na świecie.
Został on zaprojektowany w kształcie sześcioramiennej gwiazdy, z 268 wyjściami. Projektowało go biuro wybitnej iracko-brytyjskiej architektki, niedawno zmarłej Zahy Hadid. Pasażerowie mają zagwarantowane, że żaden z nich nawet do najbardziej oddalonego wyjścia do samolotu nie będzie miał do przejścia więcej niż 600 metrów. Na marginesie - to samo biuro jest zainteresowane udziałem w projektowaniu lotniska w Centralnym Porcie Komunikacyjnym pod Warszawą.
Na razie z najnowszego pekińskiego portu będą korzystały wyłącznie linie chińskie: Air China w rejsach z Pekinu do Czengdu (największy chiński przewoźnik zdecydowany jest pozostawić większość swoich rejsów na starym lotnisku), China Eastern, które polecą na szanghajski Pudong, China United, Beijing Capital, Xiamen Air i Hebei Airlines. W późniejszym terminie (27-28 października) dołączą do nich linie zagraniczne, wśród nich polski LOT, British Airways i fiński Finnair, a także Royal Brunei. Wtedy z Daixingu będzie operowało 16 przewoźników obsługujących 116 kierunków (97 w kraju i 15 zagranicą). Ich samoloty będą korzystać początkowo z czterech pasów startowych, a w późniejszym terminie mają być dobudowane jeszcze kolejne trzy.
To lotnisko będzie znacznie nowocześniejsze od pozostałych dwóch pekińskich portów. Ma całkowicie obywać się bez papieru, pasażerowie sami się będą rejestrować i odprawiać w automatycznych bramkach, takich samych, jak już funkcjonują na Lotnisku Chopina w Warszawie znacznie skracając czas odprawy i kolejki. Sami też nadadzą bagaż w odpowiednich stanowiskach.
Nowy port jest odległy o 50 km od centrum Pekinu i najłatwiej będzie tam dojechać nową linią metra Daxing Airport Express, bądź szybką kolejką naziemną, krzyżują się tam również linie kolejowe z innych chińskich miast i doprowadzona została autostrada.